Badanie: Co piąty e-kupujący korzysta z opcji płatności kartą przy odbiorze
Jak wynika z raportu e-Izby – „Omnicommerce. Kupuję wygodnie” trzy najpopularniejsze metody płatności przy zakupach w internecie to - szybki przelew (33 proc. wskazań), przelew tradycyjny (32 proc. wskazań) oraz płatność kartą (31 proc. wskazań).
Co 5 e-kupujący wskazuje też, że korzysta z opcji płatności kartą przy odbiorze u kuriera, która do niedawna nie była dostępna dla polskich konsumentów. Tak wysoki wynik – 22 proc. wskazań - oznacza, że była to forma płatności niezwykle potrzebna. Wysokie wskaźniki penetracji uzyskały także nowoczesne rozwiązania mobilne typu BLIK (26 proc. wskazań).
Wyniki badania odzwierciedlają zachowania użytkowników serwisu Przelewy24, którzy coraz chętniej, częściej i odważniej sięgają po najnowsze metody płatności w tym oparte o ideę jednego kliknięcia. Polscy konsumenci są, jak widać, otwarci na nowinki technologiczne w obszarze e-commerce, więc wdrożenie możliwie najnowocześniejszych usług automatyzujących i usprawniających realizację transakcji to must-have każdego serwisu internetowego. Rynek e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie i wymagania klientów - także w zakresie szybkich i wygodnych płatności - stale rosną – tłumaczy Jacek Kinecki, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Przelewy24.
Wyniki badania pokazują, że szybkie przelewy swoją popularność zawdzięczają w dużej mierze kobietom, wśród których aż 47 proc. korzysta z tej opcji. Pozostałe metody płatności są tak samo lubiane przez kobiety i mężczyzn - maksymalne różnice w ich wykorzystaniu sięgają 3p.p. Ciekawych wniosków dostarcza analiza grup wiekowych. Okazuje się, że płatność za pobraniem jest zdecydowanie najbardziej popularna wsród konsumentów najmłodszych, w wieku 15-18 lat. Kartą przy składaniu zamówienia najczęściej płacą osoby w wieku 35-44 lata, a szybkie przelewy wykorzystuje najintensywniej grupa 25-44 lata. Inaczej płacą też konsumenci w zależności od miejsca zamieszkania. Szybkie przelewy to zdecydowanie ulubiona metoda mieszkańców największych miast, powyżej 500 tys. mieszkańców (57 proc.). Wysyłka za pobraniem jest natomiast najchętniej wykorzystywana przez e-konsumentów mieszkających na wsi (61 proc.).
Z kolei konsumenci kupujący mobilnie wykorzystują nieco więcej metod płatności i w ich przypadku rośnie zdecydowanie pozycja szybkich przelewów (37 proc.), jak i płatności mobilnych (35 proc.). Warto także zauważyć, że płatność kartą przy zamówieniu lub odbiorze jako regularnie wykorzystywane metody wskazało aż 38 proc. m-kupujących.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- 19:19 Trwają przygotowania nowych procedur sanitarnych, aby część branż była...
- 19:17 Konfederacja zbiera podpisy pod "antylockdownową" Obywatelską Inicjatywą...
- 18:59 Louis XIII Cabinets zadebiutował w Warszawie
- 18:40 W 2020 roku w Polsce zawiesiło działalność prawie 19 tys. sklepów detalicznych
- 16:33 Czescy posłowie chcą w sklepach 55 proc. udziału rodzimych produktów spożywczych
- 16:00 W UOKiK kolejny wniosek Salling Group, w sprawie Tesco
- 15:12 Auchan Polska z 10 sklepami franczyzowymi, plany mówiły o 300 placówkach
- 14:50 Powstanie dziesiąte w Polsce centrum logistyczne Amazona
-
MS przygotowuje regulacje rynku franczyzy
-
Związkowcy rozmawiają z prezydentem. Chcą szczepionek dla pracowników handlu...
-
Empik opracował algorytm, który przewiduje, jak będą działać sklepy w danych...
-
CCC zawiązuje grupę podatkową
-
PKD sklepów franczyzowych nie uprawnia ich do tarczy, pomimo, że nie mogą...
-
Biedronka: Na opakowaniach produktów pojawi się komunikat o segregacji śmieci
- 1 Rząd Francji sprzeciwia się przejęciu Carrefoura przez kanadyjski koncern...
- 2 Wynagrodzenie na stanowisku kasjer w Kaufland wzrośnie do max. 4100 zł brutto
- 3 Dino zmierzy się z kryzysem wizerunkowym?
- 4 Ekspert: Celem podatku handlowego jest wyrównywanie szans mniejszych firm
- 5 UOKiK wszczął postępowania wobec Kauflandu, Eurocashu i Intermarche
- 6 Giełdowi miliarderzy: Zygmunt Solorz "zepchnięty" z podium przez Tomasz...
-
Hybrydowy kongres, czyli EEC w 2021 roku
-
Raport EEC Review: Żywność w dostawie czy subskrypcji?
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
- Mieszkanie, Warszawa Białołęka (Żerań), 68.00 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Warszawa Targówek (Bródno), Toruńska, 54.50 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Wrocław Gądów-Popowice Południowe (Gądów Mały), Horbaczewskiego, 47.10 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Wrocław Krzyki-Partynice (Krzyki), Gliniana, 56.05 m², sprzedam mieszkanie
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.