PARTNER PORTALU

Badanie: Emisja CO2 jest o 36 proc. niższa podczas zakupów online

Autor: dlahandlu.pl 11 lutego 2021 11:12

Badanie: Emisja CO2 jest o 36 proc. niższa podczas zakupów online Średni wzrost sprzedaży w e-commerce wyniósł w Europie w skali roku 34 proc. Fot. Shutterstock

W 2020 roku sprzedaż detaliczna w internecie poszybowała w górę i utrzymywała się na niespotykanym wcześniej wysokim poziomie. Średni wzrost sprzedaży w e-commerce wyniósł w Europie w skali roku 34 % (dane Eurostat za okres od listopada 2019 do listopada 2020). W tym samym czasie, w Polsce zanotowany został aż 48 procentowy wzrost sprzedaży online. Z badania przeprowadzonego przez MIT Real Estate Innovation Lab we współpracy z Prologis wynika, że zakupy online przynoszą wymierne korzyści dla środowiska i mają bezpośredni wpływ na ograniczenie emisji CO2.

Emisje dwutlenku węgla pochodzące z zakupów online są średnio o 36 proc. niższe niż te powstające podczas zakupów w sklepie stacjonarnym – czytamy w badaniu MIT i Prologis.

Transport jest największym źródłem emisji związanych z zakupami w sklepie stacjonarnym, wytwarzając 2,5-krotnie więcej emisji dwutlenku węgla niż opakowania w e-commerce, które stanowią największy czynnik zwiększający ślad węglowy tego sektora. W przypadku dostaw bezpośrednio do domu, standardowy w pełni załadowany pojazd dostawczy może zastąpić ponad 100 przejazdów samochodem osobowym do sklepu.

Rozbudowane sieci logistyczne, które umożliwiają dostawę towarów z miejskich centrów realizacji zamówień położonych w pobliżu konsumentów (w przeciwieństwie do obiektów oddalonych od centrum miasta), mogą ograniczyć emisje gazów cieplarnianych z transportu o około 50 procent, a także zmniejszyć ogólny ślad węglowy każdej paczki średnio o 10 procent.

- Roczna stopa wzrostu sektora e-commerce w Europie porównywalna jest do trendów, jakie obserwujemy w Stanach Zjednoczonych. Zakupy w tradycyjnych kanałach mają w Europie jednak nieco mniejszy wpływ na emisje, ze względu na większe zagęszczenie sieci sklepów stacjonarnych oraz lepszą dostępność transportu publicznego. Mimo tego, istotny pozytywny wpływ innowacji wprowadzanych w e-commerce na obniżenie emisji będzie nadal obserwowalny – podkreśla Dirk Sosef, wiceprezes ds. Badań i Strategii Prologis.

Jeszcze bardziej zrównoważonym operacjom logistycznym może sprzyjać perspektywa 80% wzrostu dostaw paczek w ciągu najbliższej dekady, w połączeniu z wdrażanymi już innowacjami z zakresu wykorzystania sztucznej inteligencji, skutecznego planowania, elektryfikacji flot, opakowań nowej generacji i inteligentnych budynków.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8270

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.