PARTNER PORTALU

Badanie: Jeśli aplikacja działa źle, konsumenci obwiniają markę

Autor: PB 22 lipca 2021 10:39

Badanie: Jeśli aplikacja działa źle, konsumenci obwiniają markę 92% respondentów oczekuje niezawodnego działania usług cyfrowych za każdym razem. Fot. Shutterstock

Użytkownicy nie mają cierpliwości do aplikacji, z których nie byli zadowoleni. Winę za pojawiające się problemy przypisują automatycznie aplikacji i marce, bez względu na to, co było faktyczną przyczyną – wynika z badania Cisco AppDynamics.

  • 76% konsumentów deklaruje, że ich oczekiwania wobec usług cyfrowych wzrosły od początku 2020 roku.
  • Obecnie 60% konsumentów obwinia aplikację i markę, gdy napotkają problem z usługą cyfrową, którą dostarczają – niezależnie od faktycznej przyczyny jego wystąpienia.
  • 57% konsumentów deklaruje, że marki mają tylko jedną szansę na to, aby spełnić ich oczekiwania, a jeśli świadczona przez nie usługa cyfrowa nie okaże się dość dobra, nie skorzystają z niej ponownie.

Cisco AppDynamics opublikowało najnowszy raport z serii App Attention Index, w którym przeanalizowano zachowania w przestrzeni cyfrowej ponad 13 tys. konsumentów.

Konsumenci a marki

Od początku 2020 roku, wskutek pandemii COVID-19, konsumenci bardziej niż kiedykolwiek wcześniej stali się zależni od usług cyfrowych. Zmienił się również sposób interakcji z markami, zakupu towarów i korzystania z usług oraz podejmowania decyzji zakupowych. Według badania Cisco AppDynamics, użytkownicy wykorzystają obecnie o 30% więcej aplikacji niż przed pandemią.

Aż 76% konsumentów deklaruje, że ich oczekiwania wobec usług cyfrowych wzrosły od początku 2020 roku. Gdy nie zostaną one spełnione, 60% z nich automatycznie obwinia aplikację i markę – bez względu na to, gdzie faktycznie leży problem. Nie ma znaczenia, czy źle działa sama aplikacja, np. strony ładują się wolno albo usługa jest chwilowo niedostępna; czy też przyczyną jest np. jakość połączenia z Internetem, powolne działanie bramek płatniczych czy błędy techniczne po stronie dostawców zewnętrznych. Dla konsumentów jest to nieistotne – odpowiedzialność zawsze spadnie na markę.

72% osób uważa, że zapewnienie perfekcyjnego działania usługi cyfrowej lub aplikacji to odpowiedzialność marki

92% respondentów oczekuje niezawodnego działania usług cyfrowych za każdym razem.

Usługi cyfrowe pomogły konsumentom przetrwać pandemię

Konsumenci zaczęli jeszcze bardziej wykorzystywać aplikacje i usługi cyfrowe do kontaktów społecznych, gdy nawiązywanie ich w sposób tradycyjny stało się niemożliwe lub znacznie utrudnione. Według badania Cisco AppDynamics większość osób (85%) twierdzi, że usługi cyfrowe stały się niezbędnym elementem ich życia codziennego, a 84% deklaruje, że pomogły im przetrwać pandemię. Konsumenci doceniają te marki, które zainwestowały w swoje usługi cyfrowe w tym trudnym okresie.





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9074
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.