Badanie: Średnia wartość koszyka online to 250 zł, na FMCG przeznaczamy ponad 96 zł

Autor: dlahandlu.pl 4 grudnia 2020 15:07

Badanie: Średnia wartość koszyka online to 250 zł, na FMCG przeznaczamy ponad 96 zł Prezenty kupimy głównie online, fot. Shutterstock

Średnia wartość internetowego koszyka zakupowego Polaków badanych w tym roku na przełomie października/listopada to 250 zł. W przypadku zakupów FMCG wartość ta wynosi 96,40 zł, a dla dóbr trwałych 436,30 zł. Co trzeci polski klient eCommerce jest „apostołem” zakupów online – jest klientem zaangażowanym w tę formę zakupów, szuka okazji, kupuje więcej niż przed pandemią i bardzo dotknąłby go brak możliwości robienia e-zakupów - wynika z raportu OpinionWay „Zmiany w branży e-commerce w Polsce”.

Polacy wskazują średnio trzy bariery w dokonywaniu zakupów online, z czego ponad połowa dotyczy kwestii związanych z dostawą. Najbardziej przeszkadza nam konieczność zapłaty za wysyłkę (34%), brak możliwości wypróbowania produktu przed zakupem (32%), a także obawa przed nieotrzymaniem przesyłki (27%).

Z badania zrealizowanego przez firmę badawczą OpinionWay wynika, że w tym roku, 64% Polaków planuje zakup podarunków przez internet. Prezenty online w zdecydowanej większości będą kupowały osoby w wieku 18-29 lat (71%) oraz 30-39 lat (70%). Jednak nie jest to tylko domena młodego pokolenia. Zakupy w ten sposób planuje zrobić ponad połowa osób w wieku 50-59 lat (58%) i co zaskakujące, również ponad połowa seniorów 60+ (57%)! Osoby starsze coraz częściej korzystają z internetu i jego możliwości.

Topową kategorią planowaną w tym roku, jako prezent kupiony online są książki, film i muzyka (31%). Inne popularne kategorie to w kolejności kosmetyki i perfumy (28%) oraz odzież i moda (27%). W roku ubiegłym kosmetyki znajdowały się na pierwszym miejscu planowanych prezentów świątecznych.

Na piąte miejsce na liście upominków wpisuje się obecnie elektronika – aż 17% Polaków deklaruje zakup produktów z tej kategorii. Jest więc szansa, że m.in. ta kategoria napędzi tegoroczne wydatki na prezenty świąteczne, na „regularne” zakupy elektroniki Polacy wydają średnio prawie 900 zł.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6231
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.