PARTNER PORTALU

Badanie: W 2020 roku Polacy kupowali online laptopy, sprzęt do fitnessu i... szkrzynki pocztowe

Autor: dlahandlu.pl 4 lutego 2021 12:24

Badanie: W 2020 roku Polacy kupowali online laptopy, sprzęt do fitnessu i... szkrzynki pocztowe Platforma ShopALike sprawdziła, co kupowaliśmy w internecie, fot. shutterstock

Aby zrozumieć, w jaki sposób rok 2020 zmienił nawyki zakupowe konsumentów portal zakupowy ShopAlike/LadenZeile przeanalizował wzorce zakupowe w 13 europejskich krajach i porównał dane dotyczące wyszukiwań konsumenckich w latach 2020 i 2019. - Gdy przyjrzymy się ogólnym danym zakupowym za rok 2020, możemy zauważyć, że produkty związane z domem, takie jak meble, zanotowały w porównaniu z poprzednim rokiem największy wzrost popularności - piszą autorzy badania.

Lista 10 produktów najlepiej sprzedających się za pośrednictwem platformy potwierdza te słowa. Największy wzrost zainteresowania zanotowaliśmy w przypadku ciężarków fitness (+9349% w roku 2020 w porównaniu z poprzednim); w pierwszej dziesiątce (na szóstym miejscu) znalazły się także hantle (+1017%). Na drugim miejscu najbardziej pożądanych produktów znalazły się maseczki (+8162%). Inne produkty ochrony zdrowia, wzrost zainteresowania którymi należy bezpośrednio wiązać z pandemią to termometry, które znalazły się na 8. miejscu (+539%) i jednorazowe rękawiczki, które zamykają tę listę na miejscu 10. (wzrost o 345% w roku 2020 w porównaniu z poprzednim).

Dodatkowy czas spędzany w domu sprawił także, że wiele osób odkryło w sobie pasję do natury i zaczęło rozważać bardziej ekologiczne rozwiązania w życiu. Nie dziwi zatem wzrost zainteresowania kompostami do uprawy roślin, które uplasowały się na 3. miejscu, co oznacza wzrost o 1510% w porównaniu z rokiem 2019. Na popularności zyskały także rodzinne rozrywki, którym można oddawać się w domu, takie jak układanie puzzli (4. miejsce i wzrost o 1149%).

Jeśli chodzi o modę, to również tutaj zanotowaliśmy wzrost zainteresowania, ale jedynie w przypadku mody wiosennej. Ta znalazła się na 5. miejscu na naszej liście, w wyniku wzrostu o 1019% w porównaniu z rokiem poprzednim.

Zmiany nawyków konsumentów są zauważalne także na polskim rynku. W 2020 Polacy znacznie bardziej zainteresowali się artykułami sportowymi, dekoracjami i meblami, jak również artykułami biurowymi. Konsumenci szukali bowiem sposobu na lepsze zaadoptowanie do życia swojej domowej przestrzeni, w której teraz musieli spędzać niemal cały swój czas. Chodziło nie tylko o funkcjonalność i przytulność, ale także o przygotowanie miejsca do pracy, nauki, prowadzenia telekonferencji, ale też uprawiania fitnessu.

Na pierwszym miejscu na liście pięciu najpopularniejszych kategorii produktowych znalazły się laptopy (wzrost o 121% w porównaniu z rokiem ubiegłym). Zdecydowanie wpisuje się w to trend zdalnego nauczania i pracy podczas lockdownu. Drugie miejsce zajęły świąteczne dekoracje, których popularność wzrosła w 2020 roku o 40%. Zaskakująco wysoką, czwartą, pozycję zajęły skrzynki pocztowe, w przypadku których zanotowano wzrost o 20%. Było to związane z rządowymi regulacjami wprowadzonymi przed wyborami prezydenckimi, które nakładały grzywnę sięgającą nawet zł 10000 na osoby nieposiadające skrzynki na listy.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8327
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.