Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Balticus zebrał w akcji crowfundingowej połowę planowanej kwoty

Przez wiele lat pracował na rynku skandynawskim, zajmując się konserwami rybnymi. Po powrocie do kraju od zera zbudował brad zegarków premium - Balticus. Teraz Bartosz Knop planuje ekspansję zagraniczną i podbój rynku alkoholi z wyższej półki.
Reklama

Balticus, polski producent zegarków, rusza z kolejną kampanią crowdfundingową. Chciał zebrać 2,2 mln zł. Udało się zebrać 1 mln zł. Tym samym będzie można zrealizować część celów emisji.

W planach jest poszerzenie oferty i umacnianie marki, a także zagraniczna ekspansja i wejście w nową branżę. Producent zegarków mierzy w segment alkoholi premium. Zegarki będą bowiem sprzedawane wraz z whisky. Część środków zostanie przeznaczona na badania i innowacje oraz budowanie rozpoznawalności w sektorze marek premium.

- Pracujemy nad założeniem drugiej spółki, powiązanej biznesowo z Balticusem. Ona świetnie dopełni podstawową ofertę i będziemy mieć możliwość crossowania działalności - mówi Bartosz Knop.
Ogranicza nas wyłącznie kapitał i wyobraźnia - dodaje twórca marki Balticus.

- Środki od inwestorów w ramach emisji crowdfundingowej posłużą do stworzenia nowych linii czasomierzy. Zwiększenie produkcji i dywersyfikacja oferty pozwoli jeszcze lepiej odpowiedzieć na oczekiwania klientów – mówi Bartosz Knop, prezes Balticus SA.

Marka rozszerza też kanały dystrybucji poza granicami kraju. Dzięki współpracy z Chronofactum zegarki Balticus są dostępne w kanale e-commerce dla klientów z Niemiec. Podobne porozumienie zostało zawarte również z firmą Onyx z Czech, która będzie dystrybutorem w sprzedaży online i stacjonarnej polskich czasomierzy u południowych sąsiadów. Balticus i Hashtag.pl dalej pracują na rzecz poszerzenia dostępności zegarków Balticus na rynkach zagranicznych. Plan zakłada, by do końca 2022 roku rodzima marka była silnie obecna m.in. w Niemczech, Czechach, Słowacji i Wielkiej Brytanii.
- W swojej wcześniejszej karierze zajmowałem się produkcją i handlem żywnością. Przez kilka ostatnich lat mieszkałem na Islandii, gdzie byłem współudziałowcem polsko-islandzkiej spółki, która była prawdopodobnie drugim największym na świecie producentem wątróbki dorszowej. Latami poruszałem się na międzynarodowym rynku FMCG. Jednak po prawie 10 latach pracy za granicą, prowadzenia koczowniczego wręcz trybu życia, przyszedł czas na zapuszczenie korzeni. Gdy urodziła nam się druga córka, postanowiliśmy wrócić do kraju, gdzie musiałem biznesowo wymyślić się od nowa.

To nie było łatwe. Mając 35-36 lat człowiek zaczyna się zastanawiać, czy chce ryzykować z uruchamianiem własnego biznesu. Był to etap, w którym mogłem sobie pozwolić na bezpieczny etat i życie całkowicie bez kredytów, bez obciążeń finansowych, ponieważ posiadałem kapitał po sprzedaży udziałów w spółce. Jednak pomyślałem - jeśli nie teraz, to kiedy? I postanowiłem zaryzykować, stawiając na własną pasję. Zegarki - opowiada w rozmowie z wnp.pl Bartosz Knop.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.