Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Barbora: Kontynuujemy ekspansję w Polsce, nie zmieniamy polityki cenowej

- Przed nami kolejny aktywny rok na polskim rynku. Mamy bardzo konkretne plany rozwoju. Chcemy dotrzeć z naszą ofertą do jak największej liczby Polaków, dlatego startujemy ze sprzedażą w Krakowie. To kolejne po Katowicach duże miasto w zasięgu działania Barbora.pl. A to dopiero początek naszej ekspansji w 2022 roku - mówi w rozmowie z dlahandlu.pl Viktoras Juozapaitis, dyrektor zarządzający Barbora.pl.
Reklama

Jak ocenia Pan sytuację na rynku e-grocery w Polsce i krajach bałtyckich?

Viktoras Juozapaitis, dyrektor zarządzający Barbora.pl: E-commerce w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie. Na rynku pojawiają się kolejni nowi gracze, zwłaszcza z ofertą szybkich dostaw. Mamy oczy szeroko otwarte, by utrzymać wysokie standardy jakości i zaoferować naszym klientom najlepsze doświadczenia zakupowe.

Z racji pandemii konsumenci mieli dużo czasu, by odkryć wszystkie zalety zakupów w sieci i wielu z nich wypracowało już w sobie nowe nawyki zakupowe. Jednocześnie jako społeczeństwo Polacy zaczęli bardziej cenić sobie chwile spędzane z bliskimi, rozpoczęli nowe aktywności, nowe hobby itd. Przekonali się, że zakupy w e-sklepie oszczędzają ich czas i są wygodniejszym sposobem na szybkie zaopatrzenie się w produkty codziennego użytku. Dlatego coraz chętniej i częściej po nie sięgają.

W krajach bałtyckich popyt na e-grocery również nie maleje, a w zeszłym roku na rynek weszło kilku nowych graczy oferujących szybką dostawę. By zwiększyć wydajność i sprostać rosnącemu popytowi Barbora na Litwie otworzyła swój pierwszy hybrydowy dark store w Wilnie. Myślimy również nad wdrożeniem rozwiązań wspierających automatyzację w najbliższej przyszłości.

Co będzie dla Barbory największym wyzwaniem w tym roku?

Jeśli chodzi o rynek polski – przed nami kolejny aktywny rok. Mamy bardzo konkretne plany rozwoju. Chcemy dotrzeć z naszą ofertą do jak największej liczby Polaków, dlatego lada moment (jeszcze w styczniu br.) startujemy ze sprzedażą w Krakowie. To kolejne po Katowicach duże miasto
w zasięgu działania Barbora.pl. A to oczywiście dopiero początek naszej ekspansji w 2022 roku. Wraz z rosnącym popytem na usługi sklepu Barbora.pl będziemy również dalej powiększać nasz polski zespół. W planach jest także dalsze poszerzanie naszego asortymentu – tak, abyśmy mogli zaoferować polskim konsumentom ich ulubione produkty. A wszystko to przy zachowaniu ciągłej troski o najwyższe standardy i jakość obsługi oraz jak najlepsze doświadczenia zakupowe.

Niewątpliwie jednym z wyzwań 2022 roku zarówno w Polsce, jak i krajach bałtyckich, będzie zmieniający się rynek pracy, a w konsekwencji trudność w pozyskaniu pracowników, w szczególności kurierów i osób odpowiedzialnych za kompletowanie zamówień (pickerów). W związku z tym koncentrujemy wszystkie siły, by pozyskać najlepszych kandydatów do pracy w teamie Barbora. W krajach bałtyckich już teraz wzmocniliśmy nasze działania na rzecz podniesienia jakości i wydajności m.in. otwierając wspomniany już pierwszy hybrydowy dark store w Wilnie. Ponadto podnieśliśmy pensje kurierów i pickerów.

W Polsce mamy inflację najwyższą od 21 lat, a sama żywność drożeje najsilniej od 2011 roku. Czy w związku z tym zmieniły się zachowania konsumentów?

Na ten moment nie dostrzegamy większych zmian w zainteresowaniu e-zakupami. W miastach, w których jesteśmy obecni już od kilku miesięcy w koszyku klienta widzimy lekko zwiększony procent produktów objętych promocjami. W nowych miastach (Górny Śląsk, w tym Katowice i okoliczne miejscowości) trend ten jest bardziej widoczny.

Świadomość klientów w zakresie e-grocery jest coraz większa, tak więc łatwiej jest formować dla nich odpowiednią ofertę. Na Barbora.pl klienci znajdą konkurencyjne produkty oraz atrakcyjne promocje, które mają im pomóc w oszczędzaniu. Na bieżąco analizujemy sytuację rynkową. Na ten moment nie przewidujemy zmiany polityki cenowej.

Reklama

Inteligentny e-commerce

KATOWICE MCK
25-27 KWIETNIA 2022
WWW.EECPOLAND.EU

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.