Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Barbora: Polski rynek e-grocery jest sześć razy większy niż kraje bałtyckie razem wzięte

- Biorąc pod uwagę liczbę potencjalnych klientów, polski rynek jest sześć razy większy niż kraje bałtyckie razem wzięte. Widzimy w nim duży potencjał i wierzymy w jego rozwój oraz progresywnych nabywców. Pandemia nauczyła polskich konsumentów kupować inaczej. Nie mamy wątpliwości, że rynek jest chłonny i gotowy do utrzymania szybkiego wzrostu, a my chcemy w nim aktywnie uczestniczyć - mówi w rozmowie z dlahandlu.pl Andrius Mikalauskas, Chairman of the Board, Barbora.pl, który będzie gościem sesji Power of e-commerce podczas FRSiH 2021.
Reklama

Sesja "Power of e-Commerce" odbędzie się 9 listopada w ramach Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2021. W sesji udział wezmą również Jakub Jurkowski, dyrektor handlowy CEE, JOKR Poland Sp. z o.o.; Maciej Kroenke, Partner, PwC; Jacek Palec, prezes zarządu, Frisco SA; Michał Samborski, Head of Development, Panattoni Europe oraz Marcin Trepka, partner, Baker McKenzie.

ZAREJESTRUJ SIĘ

Jak Barbora ocenia swoją dotychczasową działalność w Polsce? 

Andrius Mikalauskas: Zostaliśmy przyjęci przez Polaków z dużą ciekawością i entuzjazmem. Grono naszych aktywnych i lojalnych klientów stale się powiększa, wprowadzamy naszą ofertę do nowych miast. Polacy nabierają coraz większego zaufania do naszych usług i powierzają nam swoje zakupy. Konsekwentnie budujemy naszą markę i pracujemy nad umacnianiem długotrwałego zaufania konsumentów.

Jak nowego gracza przyjął bardzo konkurencyjny rynek warszawski?

Nasze wejście do Warszawy oceniamy bardzo pozytywnie. Odnotowujemy stały wzrost liczby nowych i powracających klientów. Z oferty naszego sklepu skorzystało już ponad 20 tys. klientów.

Oczywiście widzimy rosnącą konkurencję i pojawiających się na rynku nowych graczy, zwłaszcza tych, którzy oferują szybką dostawę. Mamy oczy szeroko otwarte, by utrzymać wysokie standardy jakości i zaoferować naszym klientom najlepsze doświadczenia zakupowe.

Jak rozwija się biznes w Łodzi i Trójmieście?

Zostaliśmy bardzo dobrze przyjęci przez mieszkańców Trójmiasta. Z usług naszego sklepu skorzystało już ponad 4 tysiące osób. Trójmiejscy klienci doceniają naszą ofertę i atrakcyjne promocje. Nawiązaliśmy również lokalną współpracę z władzami miasta i organizacjami. Wspólnie realizujemy pierwsze projekty. Rośniemy w siłę także w Łodzi. Na podsumowania jest jednak za wcześnie, gdyż w obu regionach działamy dopiero od około 2 miesięcy.

Gdzie jeszcze możemy spodziewać się Barbory w najbliższym czasie?

Tak, jak zapowiadaliśmy, chcemy dotrzeć z naszą ofertą do jak największej liczby Polaków, dlatego już w listopadzie z darmowej dostawy codziennych artykułów spożywczych tego samego dnia będą mogli skorzystać mieszkańcy Katowic i okolicznych miast. Będzie to kolejne duże polskie miasto w zasięgu działania Barbora.pl. A to z pewnością nie koniec naszej ekspansji.

Jakie cele biznesowe stoją przed firmą?

Naszym głównym dostawcą i partnerem jest oczywiście sieć sklepów "Stokrotka", ale cały czas prowadzimy rozmowy i współpracujemy również z innymi dostawcami. Raz w tygodniu wprowadzamy nowe produkty do naszej oferty. Prowadzimy też ciągłe rozmowy z lokalnymi producentami żywności, poszukując ulubionych wyrobów regionalnych, na których zależy naszym klientom. Wejście Barbory do każdego nowego miasta w Polsce poprzedzone jest takimi rozmowami. Wraz z rosnącym popytem na nasze usługi i dalszą ekspansją, powiększamy również nasz zespół i zaplecze logistyczne.

Jak ocenia Pan potencjał rynku e-grocery w Polsce?

Penetracja e-grocery w Polsce jest niska. Polscy klienci nadal często chodzą do sklepów fizycznych i robią w nich zakupy, co sprawia, że jest to rynek o dużym potencjale i możliwościach dla nowych graczy e-grocery. Co więcej, polscy klienci są bardziej skłonni do poszukiwania lepszych cen i ofert specjalnych niż np. litewscy, łotewscy czy estońscy. Spodziewamy się zatem, że w ciągu najbliższych 3-5 lat sektor e-commerce w Polsce znacznie wzrośnie (dwu- lub trzykrotnie). Postawiliśmy sobie ambitny cel, by go rozwinąć. Udało nam się to w krajach bałtyckich i wierzę, że uda się również tutaj.

Konsumenci mieli dużo czasu, by odkryć wszystkie zalety zakupów w sieci i dla wielu z nich był to czas wystarczający, by nabrać nowych nawyków. W czasie pandemii ludzie zaczęli bardziej cenić sobie chwile spędzane z bliskimi, rozpoczęli nowe aktywności, znaleźli nowe hobby itd. Przekonali się, że zakupy w e-sklepie oszczędzają czas i są wygodniejszym sposobem na szybkie zaopatrzenie się w produkty codziennego użytku. Już dziś widzimy, że praca zdalna, zakupy online, wirtualne spotkania i inne nawyki, które przyniosła pandemia, zostaną z nami na dłużej.

Jak kupują e-konsumenci w Polsce?

Polscy e-konsumenci są ciekawi nowości. I z takim zainteresowaniem właśnie nas przyjmują. Szybko docenili wygodę darmowej dostawy tego samego dnia, a także ofertę lokalnych i świeżych produktów. Bardzo ważna jest dla nich jakość świeżego asortymentu przy zachowaniu korzystnej ceny. Dlatego jednym z naszych wyróżników i przewag konkurencyjnych są bardzo atrakcyjne oferty promocyjne. Zauważyliśmy również, że polscy klienci cenią sobie lokalnych producentów, dlatego stale poszukujemy nowych dostawców lokalnej i świeżej żywności.

Więcej na portalspozywczy.pl

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (2)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.