Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Będziemy mocno stawiać na cyfryzację sklepów stacjonarnych

We wszystkich grupach wiekowych klienci przepływają między kanałami sprzedaży, korzystają zależnie od potrzeb i preferencji z online, z offline - mówi Grzegorz Wachowicz, dyrektor ds. Handlu i Marketingu, RTV EURO AGD.
Reklama

Pandemiczny rok pozwolił Państwu na umocnienie pozycji. Gdzie upatrujecie źródeł swojego sukcesu?

Przede wszystkim trzeba powiedzieć, że był to bardzo wymagający rok. W połowie marca 2020 w związku z lockdownem z dnia na dzień zostaliśmy pozbawieni niemal całej sieci sklepów stacjonarnych, które były zamknięte łącznie 3,5 przez miesiąca w jednym roku. To sytuacja bezprecedensowa w 30-letniej historii firmy. Wówczas nikt nie wiedział, na ile sprzedaż online będzie w stanie skompensować brak sklepów stacjonarnych. Wiele firm podeszło do tej nowej sytuacji defensywnie, czekając na dalszy rozwój wypadków. My postanowiliśmy potraktować ją jako szansę, wykorzystać nasze atuty – od wielu lat rozwijaliśmy się w modelu omnichannel, sprzedaż realizowaliśmy nie tylko przez sieć sklepów tradycyjnych, ale również online i przez nasze Contact Center. Mieliśmy bardzo dobrze rozwiniętą infrastrukturę logistyczną – począwszy od jednego z największych w Europie parków logistycznych, poprzez własną flotę transportową i szeroką sieć dostaw do blisko 30 tys. różnych punktów odbioru. Wdrożyliśmy szybkie zmiany w naszych planach marketingowych. Gdy firmy ograniczały wydatki reklamowe w związku z niepewną sytuacją na rynku, my wręcz odwrotnie – postawiliśmy na mocną komunikację z klientem, na reklamę telewizyjną i online. Nasi klienci inaczej niż dotychczas spędzali czas, inaczej więc korzystali z mediów. Natychmiast na to zareagowaliśmy, aby być w stałej konwersacji z konsumentami, przypominając im, że mimo zamkniętych sklepów mamy prężnie działający e-commerce i możliwość zamówień przez telefon.

Zresztą cały rok 2020 był poważnym sprawdzianem biznesowym dla firm, nie tylko dla naszej. Pokazał wyraźnie, czy podejmowane przez ostatnie lata decyzje, stosowane strategie i kierunki rozwoju były adekwatne do trendów, były odpowiedzią na zmiany na rynku. Nasza firma wyszła z tej sytuacji z tarczą, ale nie da się ukryć, że wymagało to także od nas wprowadzenia modyfikacji w naszych planach, szybkiego reagowania i ogromu pracy. Startowaliśmy z mocnej pozycji, którą jeszcze umocniliśmy w niesprzyjających warunkach. A przede wszystkim po raz kolejny przekonaliśmy się, że nasz zespół to ludzie zaangażowani, kreatywni, z pasją, potrafiący szybko i rozważanie działać nawet w trudnych sytuacjach, podejmując trafne decyzje. Dobry zespół to z pewnością była podstawa naszego sukcesu.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.