Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Będziemy mocno stawiać na cyfryzację sklepów stacjonarnych

We wszystkich grupach wiekowych klienci przepływają między kanałami sprzedaży, korzystają zależnie od potrzeb i preferencji z online, z offline - mówi Grzegorz Wachowicz, dyrektor ds. Handlu i Marketingu, RTV EURO AGD.
Reklama

Większość retailerów narzekała na zahamowanie strumienia wydatków konsumenckich. Państwo poprawiliście zyski o 1/3. Czy rynek elektroniki był wyjątkiem?
Niewątpliwie rynek nam sprzyjał. Bardzo mocno wzrosło zapotrzebowanie na produkty do nauki i pracy zdalnej, dużo osób spędzając czas w domu zaczęło zauważać pewne braki w domowym wyposażeniu, niektórzy inwestowali w produkty, które pozwoliłyby im usprawnić domowe czynności, niektórzy – korzystając z okoliczności – remontowali mieszkania i wyposażali je. Ale to oczywiście tylko część wyjaśnienia. Rynek wzrósł o kilkanaście procent, a my rośliśmy dwukrotnie szybciej, zwiększając swoje udziału rynkowe. Oprócz tych aspektów, o których mówiłem już wcześniej, niewątpliwie naszym atutem były odpowiednio zaplanowane zapasy magazynowe. Zdawaliśmy sobie sprawę już pod koniec 2019 r., że sytuacja na Dalekim Wschodzie może wpłynąć na przerwanie łańcuchów dostaw, więc musieliśmy podjąć szybkie i odważne decyzje, kontraktując znacznie więcej produktów. Dzięki odpowiednio przeprowadzonym estymacjom, przygotowanym wcześniej scenariuszom działania, byliśmy w stanie obsłużyć tak duży wolumen zamówień, jaki pojawił się od kwietnia.

Na jakich obszarach będą skupiać się Państwa inwestycje w 2021 roku?
Jest kilka kluczowych obszarów, które rozwijamy od lat i z pewnością będziemy jeszcze się na nich skupiać. Pierwszym jest digitalizacja procesów i operacji – dotyczy to zarówno wprowadzania nowych rozwiązań w e-commerce, jak i w sieci sklepów stacjonarnych czy w logistyce. Oczywiście obszar handlu elektronicznego wymaga stałego śledzenia nowinek, trendów i wprowadzania rozwiązań cyfrowych, zarówno sprzedażowych, jak i marketingowych, które pozwolą spersonalizować ofertę i dostosować ją najlepiej do oczekiwań klienta. Ale wbrew pozorom, to nie w e-commerce dokonuje się rewolucja, a właśnie w placówkach tradycyjnych. Klienci przyzwyczajeni do doświadczeń z online oczekują podobnych także offline. Oczekują także, że sklep tradycyjny będzie miejscem interakcji, eksperckiego doradztwa, testowania produktów, a nie przestrzenią wyłącznie sprzedażową. I takie właśnie jest nasze myślenie o rozwoju salonów stacjonarnych. Przykładem sklepu zrealizowanego w nowym koncepcie jest nasz salon w warszawskiej Galerii Mokotów, w którym przenika się świat online i offline. Komunikacja digitalowa w sklepie na ekranach cyfrowych jest zbieżna z komunikacją w naszej stronie online, nasi doradcy dysponują nie tylko łącznością bezprzewodową, ale i tabletami, na których mają dostęp do systemów elektronicznych, pozwalających na porównanie ofert różnych graczy na rynku, na wybór najlepiej dopasowanego produktu z naszego portfolio. W samym sklepie uruchomiliśmy pierwszą w Polsce strefę gamingową ze stanowiskami z najnowocześniejszym sprzętem dla graczy dostępnym do testowania. Poza otwieraniem sklepów w miastach, w których jeszcze nas nie ma, skupiamy się zatem na modernizowaniu istniejących placówek, aby zastosowane w nich rozwiązania i odpowiednio zaprojektowane wnętrza były przyjazne i zachęcały do spędzania w nich czasu. Kolejnym istotnym obszarem jest digitalizacja logistyki. Niedawno uruchomiliśmy aplikację cyfrową dla naszych dostawców, która usprawnia dostarczanie produktów do klienta, skracając czas doręczeń i optymalizując wykorzystanie floty samochodowej. Dzięki nowatorskim rozwiązaniom i elektronicznemu obiegowi informacji znacznie ograniczone zostało zużycie papierowych dokumentów. To nie tylko przyspieszenie obiegu informacji o zamówieniu, ale i bardzo duży krok w kierunku ochrony zasobów naturalnych i ekologii. Zresztą kwestie dotyczące środowiska naturalnego to ważny przyczynek do naszych działań cyfryzacyjnych. Na najbliższy czas zaplanowaliśmy kolejne kroki w tym kierunku.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.