PARTNER PORTALU

Biznes internetowy pozwala na większą elastyczność niż stacjonarny

Autor: PAP Biznes 23 marca 2021 16:58

Biznes internetowy pozwala na większą elastyczność niż stacjonarny fot. Krzysztof Bajołek, Answear.com

Answear.com, liczy na udany rok. Spółka chce wykorzystać obostrzenia w handlu stacjonarnym do dalszego wzrostu biznesu, widzi pozytywny wpływ lockdownów na sprzedaż - poinformował PAP Biznes prezes Krzysztof Bajołek. W drugiej połowie roku Answear może wejść na jeden lub dwa nowe rynki.

"Widzimy w ostatnich tygodniach znaczące wzrosty ruchu i sprzedaży rdr. Poprawia nam się konwersja, przybywa nowych klientów. Trzytygodniowy lockdown ogólnokrajowy będzie działać na naszą korzyść. Pewnie spowoduje dalszy wzmożony ruch na naszej platformie i ze strony starych klientów i nowych. Gdy zamykane są sklepy stacjonarne, klienci przekonują się do sprzedaży internetowej, a w okresie przedświątecznym potrzeba zakupu nowej garderoby jest zawsze duża" - powiedział PAP Biznes prezes Bajołek.

Poinformował, że spółka jest zadowolona z odbioru nowej kolekcji wiosennej.

"Sprzedaż jest bardzo dobra. Potrafimy szybko reagować na popyt rynkowy, na mikrotrendy związane z sytuacją pandemiczną, dostosowywać się do aktualnych potrzeb konsumentów" - powiedział.

Wskazał, że biznes internetowy, taki jak Answear, gromadzący wiele marek, ma tę zaletę, że pozwala szybciej reagować na trendy pojawiające się na rynku.

"Mamy teraz dużą elastyczność w zakresie kształtowania oferty produktowej, co wpływa pozytywnie na sprzedaż. W ubiegłym roku byliśmy trochę zaskoczeni lockdownem i sytuacją pandemiczną, a dodatkowo nie mogliśmy szybko zareagować, bo nie byliśmy przygotowani finansowo. W tej chwili mamy środki i nie boimy się szybkich reakcji. Oswoiliśmy się z konsekwencjami pandemii i lockdownu dla naszej branży i wiemy, że to nam nie przeszkadza, a wręcz pomaga w sprzedaży. Chcemy sytuację związaną z obostrzeniami wykorzystywać dla wzrostu biznesu" - powiedział Bajołek.

"Wszystko wskazuje na to, że to będzie dla nas bardzo dobry rok. Biznes rośnie i nic mu w tych wzrostach nie przeszkadza, gdy zlikwidowaliśmy bariery w postaci niedoboru kapitału. Stworzyliśmy sobie fundamenty pod dłuższy i trwały wzrost. Jesteśmy na wielu rynkach, mamy szeroką ofertę, wprowadzamy nowe marki, poszerzamy asortyment o nowe kategorie. Intensywnie pracujemy nad działaniami marketingowymi, rozwijamy markę własną. Dodatkowo, pojawiają się okoliczności zewnętrzne np. kolejne lockdowny, które tym wzrostom pomagają" - powiedział prezes.

"W tym roku chcielibyśmy zwiększyć dynamikę wzrostu sprzedaży. Sytuacja na rynku jest sprzyjająca i nie brakuje nam kapitału" - dodał.

Spółka w opinii analityków może wypracować w tym roku 520 mln zł - 540 mln zł przychodów i 30-33 mln zł EBITDA. Dla porównania, w 2020 roku EBITDA mogła wynieść ok. 27 mln zł, a przychody ponad 400 mln zł. Spółka przedstawi wyniki za 2020 rok 30 kwietnia.







BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8437

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    4,95

  • Śr

    3,84

  • Min

    2,98

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.