PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY

Biżuteria i perfumy w dół, ale żywność, kremy i karma dla zwierząt ciągną e-commerce w górę

Autor: dlahandlu.pl 23 marca 2020 11:52

Biżuteria i perfumy w dół, ale żywność, kremy i karma dla zwierząt ciągną e-commerce w górę fot. shutterstock, zakupy w czasach koronawirusa

W handlu online rośnie zapotrzebowanie na produkty pierwszej potrzeby: żywność, produkty higieniczne, produkty chemiczne, ale także te związane z rozwojem osobistym, rozrywką czy pielęgnacją. Wiele branż zachowuje stabilny biznes. Spadki notują branże obarczone ryzykiem zarażenia: turystyka, gastronomia czy usługi, np. kosmetyczne, a także produkty luksusowe: biżuteria czy perfumy. Branża modowa zachowuje się dość stabilnie w online - wynika z badania Cube Group.

Jeśli chodzi o zakupy żywności online wzrost wartości względem lutego wyniósł +70 proc. Duży popyt jest też na rynku suplementów diety. Do 17 marca miesięczna wartość sprzedaży już przekroczyła całościowe wartości dla stycznia i lutego. Biorąc pod uwagę dwa pełne tygodnie marca wzrost wartości sprzedaży dochodzi do +83,8% względem najlepszego tygodnia w lutym.W e-aptekach do 17 marca miesięczna wartość sprzedaży leków bez recepty przekroczyła o prawie 30% całościowe wartości dla stycznia i lutego. Biorąc pod uwagę dwa pełne tygodnie marca wzrost wartości sprzedaży dochodzi do +91,6% względem najlepszego tygodnia w lutym.

W branży AGD/RTV wzrost sprzedaży ma związek zarówno z kupnem lodówek, zamrażarek, tabletów (tu ogromny wzrost), ale także laptopów, drukarek ze skanerem, słuchawek z mikrofonem, czyli wszystkiego, co potrzebne, do pracy zdalnej. Jako całość w marcu względem lutego wartość zakupów jest wyższa o 7,8 proc.

Bueaty to jedna z niewielu branż, w których zauważamy względną stabilność w związku z sytuacją na świecie, a nawet prognozę wzrostów w ujęciu długofalowym. Od momentu wzmożonej akcji #zostańwdomu sprzedaż zaczyna delikatnie rosnąć. To czas dla mniejszych drogerii internetowych. Pomimo że wiele dużych sieci drogeryjnych dalej funkcjonuje stacjonarnie, ze względów bezpieczeństwa klienci będą wybierać zakupy online. W ramach tej kategorii szczególnie wzrosła sprzedaż produktów do pielęgnacji cery, domowego spa. W marcu względem lutego sprzedaż wartość sprzedaży wzrosła o 7 proc. Sprzedaż kremów w tym czasie wzrosła o 200 proc.

Sklepy zoologiczne to największy “wygrany” obecnego stanu zaraz po dostawie zakupów spożywczych czy aptekach. W marcu branża, notuje wzrosty o 58,1 procent, co związane jest z gromadzeniem zapasów tym razem dla pupili. Obecna sytuacja daje szansę na przejęcie nowych klientów “stacjonarnych” przez sklepy internetowe. Oczywiście, uczciwie informując przy tym o realnych czasach dostawy.

W branży dostaw jedzenia ostatni dobry dzień był 8 marca i od tamtej pory notuje ona spadki. Wpływ na to ma kilka czynników - brak zamówień lunchy do biur oraz ogromne zapasy, które Polacy zrobili w ubiegłym tygodniu i jeszcze wcześniej. Mamy więcej czasu, dlatego gotujemy więcej w domu.

Jeśli chodzi o biżuterię obserwowane w marcu spadki sięgają -26,2% wartości sprzedaży, dla odzieży spadki te względem lutego wynoszą - 18,5 proc.

W branży odzieżowej trend popytu w Polsce jest stabilny, anomalią jest ostatni weekend, kiedy trend był spadkowy. Rośnie natomiast sprzedaż obuwia - początek stycznia vs ostatnie dni marca to prawie dwukrotny wzrost (60 vs 100).  

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 5769
Ilość aktualnych ofert: 512634

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    5,78

  • Śr

    3,62

  • Min

    2,70

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.