Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Black Friday głównie w internecie. Ilu badanych skusi się na zakupy?

Ponad połowa respondentów specjalnie czeka z zakupami na promocje i święta zakupowe, jak np. przypadający w ostatni piątek listopada tego roku Black Friday, ale większość tylko w przypadku drogich produktów. Mniej niż połowa badanych przyznaje, że skorzystała kiedyś z ofert promocyjnych z okazji Black Friday, aż ⅕ nie jest w stanie sobie tego przypomnieć. W tym roku czarnopiątkowe zakupy planuje ponad ⅓ badanych. Blisko połowa jeszcze nie podjęła decyzji.
Reklama

Black Friday w e-sklepach czy stacjonarnie?

Chociaż Black Friday powstał z myślą o sklepach stacjonarnych, a sklepy internetowe mają swój przypadający trzy dni później Cyber Monday, wygląda na to, że w Polsce zwyczaj ten przyjął się przede wszystkim w Internecie. Mniej niż 9 proc. respondentów uważa, że sklepy stacjonarne oferują lepsze czarnopiątkowe promocje. Zdaniem ¼ na równie dobre promocje można trafić zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i internetowych, a 36 proc. jest zdania, że sklepy internetowe w tym wypadku wygrywają. Spośród osób, które korzystają z czarnopiątkowych promocji, ponad 60 proc. robi zakupy zarówno w sklepach internetowych, jak i stacjonarnych. Tylko przez Internet robi zakupy ⅓ respondentów.

RaportAdvox_e-zakupy_najlepsze_promocje.jpg
RaportAdvox_e-zakupy_najlepsze_promocje.jpg

Rabat na kolejne zakupy i punkty lojalnościowe nie zachęcają do zakupów

W odpowiedzi na prośbę o uszeregowanie promocji od najbardziej do najmniej zachęcających do zakupów najwięcej osób na pierwszym miejscu wskazało obniżki cen. Na drugim miejscu znalazły się dodawane do zamówień gratisy, a na trzecim darmowa wysyłka. Jako czwarty badani najczęściej wskazywali rabat na kolejne zakupy. Najmniej atrakcyjną zachętą do zakupów są punkty lojalnościowe.

RaportAdvox_e-zakupy_Wybor_sklepu.jpg
RaportAdvox_e-zakupy_Wybor_sklepu.jpg

Black Friday 2020 był zdecydowanie lepszy od wcześniejszych edycji. Według danych różnych platform zakupowych wartość transakcji w sklepach zwiększyła się o 53 proc., a  globalna sprzedaż osiągnęła wartość 270  mld dolarów - komentuje Rafał Gadomski, CEO Advox Studio - Tamta edycja nauczyła nas, by w zanadrzu mieć kilka planów do wykorzystania w zależności od sytuacji, która zapewne do ostatniej chwili nie będzie znana. Czy centra handlowe będą otwarte? Jak rozwinie się sytuacja na świecie i jakie będą nastroje społeczeństwa? Jedno jest pewne - nawet najlepsza strategia marketingowa nie zadziała bez podstawy, jaką jest dobrze działająca platforma e-commerce.

Polacy nie ufają reklamom, ale to z nich czerpią wiedzę o ofertach sklepów

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.