Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

BLIK: 200 mln transakcji oraz 8,6 mln aktywnych użytkowników w III kwartale

Od lipca do sierpnia 2021 roku, a więc głównie podczas wakacji, użytkownicy BLIKA zrealizowali blisko 200 mln transakcji o wartości niemal 27 mld zł. Na koniec trzeciego kwartału z BLIKA aktywnie korzystało 8,6 mln użytkowników. Najdynamiczniej rośnie liczba przelewów na telefon BLIK oraz transakcji w terminalach płatniczych.
Reklama
  • Trzeci kwartał roku, obejmujący dwa wakacyjne miesiące, przyniósł doskonałe wyniki transakcyjne BLIKA.
  • Użytkownicy zrealizowali w tym czasie 194 mln transakcji. To aż o 76 proc. więcej niż rok wcześniej. Łączna wartość transakcji wzrosła o 80 proc. do blisko 27 mld zł.

 

BLIK rządzi e e-commerce

Tradycyjnie najwięcej transakcji BLIKIEM realizowanych jest w polskim i zagranicznym e-commerce, udział tych transakcji wynosi obecnie 65,3 proc. W trzecim kwartale br. użytkownicy BLIKA kupowali z jego pomocą w sieci aż 127 mln razy. Aż 4,6 mln tych zakupów (4 proc.) rozliczone zostało przez międzynarodowych operatorów płatności. Wartość transakcji online osiągnęła 15 mld zł. A średnia wartość pojedynczego zakupu to 118 zł.

Na drugim miejscu wśród najchętniej wykorzystywanych funkcji znajdują się przelewy na telefon BLIK – stanowią już 16,5 proc. wszystkich transakcji. W trzecim kwartale było ich aż 32 mln, czyli o 142 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Wartość przekazanych w ten sposób pieniędzy sięgnęła blisko 4 mld zł (prawie trzy razy więcej niż rok wcześniej). Średnia wartość przelewu na telefon BLIK to 123 zł.

Przelewy na telefon

Bardzo szybko rośnie nie tylko liczba przelewów na telefon BLIK, ale także osób, które z nich korzystają. Z kwartału na kwartał zwiększa się udział transakcji P2P w ogólnej liczbie wszystkich realizowanych BLIKIEM. Wierzymy, że szybkie rozliczenia BLIKIEM mogą stać się dominującym sposobem przekazywania sobie pieniędzy – mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu płatności mobilnych BLIK.

Liczba transakcji w tradycyjnych terminalach płatniczych wzrosła rok do roku o 108 proc. do poziomu 25 mln. To 13 proc. wszystkich transakcji BLIKIEM w trzecim kwartale. Ich wartość osiągnęła poziom 1,3 mld zł. Średnia wartość płatności w POS to 123 zł.

11 mln transakcji w trzecim kwartale zrealizowano w bankomatach. Liczba wpłat i wypłat wzrosła rok do roku o 43 proc. Ich wartość osiągnęła 7 mld zł, a średnia pojedyncza transakcja to 631 zł. Udział operacji realizowanych w bankomatach w stosunku do ogólnej ich liczby  stanowi obecnie 5,5 proc. wszystkich transakcji BLIK.

W trzecim kwartale 2021 r. użytkownicy realizowali BLIKIEM średnio prawie 2,1 mln transakcji każdego dnia. W najlepszym dniu kwartału odnotowano 2,7 mln transakcji. Średnia kwota transakcji BLIKIEM to 133 zł.

8,6 mln osób regularnie BLIKUJE

Liczba aktywnych użytkowników BLIKA (takich, którzy każdego miesiąca realizują przynajmniej jedną, transakcję (bez uwzględniania osób, które realizują wyłącznie przelewy P2P) wyniosła na koniec 3 kwartału 8,6 mln osób. To 43 proc. więcej niż rok wcześniej. Warto porównać to także z wszystkimi użytkownikami aplikacji bankowych w Polsce. Na koniec trzeciego kwartału było ich - według danych z banków - około 16,5 mln. Oznacza to, że ponad połowa osób, które używają bankowości mobilnej, aktywnie płaci BLIKIEM.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.