BLIK, szybkie przelewy, paczkomaty lub kurier - czyli jak pandemia zmienia świąteczne zakupy Polaków

Autor: pr, dlahandlu.pl 10 grudnia 2020 11:15

Pandemia sprawiła, że świąteczne zakupy Polacy zrobią w znacznej mierze przez internet. Już 85 proc. kupujących korzysta ze sklepów online co najmniej raz w miesiącu, a 93 proc. planuje kupić w nich świąteczne upominki. Płacimy przeważnie BLIK-iem, przelewem z bramki płatniczej oraz kartami płatniczymi, jednak coraz więcej osób preferuje jedną formę płatności. Zakupy internetowe najczęściej dostarczane są przez kuriera lub do paczkomatu - takie wnioski wynikają z badania „Świąteczne zakupy w online – jak pandemia zmienia zwyczaje zakupowe Polaków”, zrealizowanego na zlecenie eService i Mastercard.

„Pandemia wymusiła przeniesienie wielu dziedzin życia do sieci. Utrzymujemy w ten sposób kontakty z bliskimi, pracujemy zdalnie i oczywiście robimy zakupy. To wyzwanie dla firm dostarczających nowoczesne narzędzia płatności elektronicznych, takich jak eService. Reagujemy na zmiany zachodzące na rynku i zmieniające się potrzeby klientów. Sprawiamy, że mogą realizować swoje płatności bez zakłóceń” – powiedziała Joanna Seklecka, prezes eService.

Polacy robią zakupy w internecie od dawna. Aż 95 proc. korzystających obecnie ze sklepów online robiło to już wcześniej. Jednak 40 proc. badanych kupuje obecnie częściej lub nawet znacznie częściej niż przed pandemią a 5 proc. deklaruje wręcz, że zakupy online zaczęło robić dopiero po jej wybuchu. Najczęściej zakupy w sieci robimy 2-3 razy w miesiącu (blisko 40 proc.), ale równie liczni są klienci kupujący tak raz albo kilka razy w tygodniu. Podobnie planują zrobić zakupy świąteczne.

Także płatności za zakupy wyglądają inaczej niż w czasach przed covidem. Wówczas najwięcej transakcji przeprowadzaliśmy za pośrednictwem szybkich przelewów z bramki płatniczej, na drugim miejscu były karty płatnicze, a na trzecim BLIK. Obecnie BLIK ze względu na wygodę obsługi zdetronizował szybkie przelewy, karty płatnicze są na 3 miejscu. Pomimo obostrzeń sanitarnych spora grupa klientów nadal woli płacić przy odbiorze towaru (gotówką lub kartą). Jest to jeden z przejawów silnego trendu zakupów odpowiadających filozofii omnichannel. Np. zakupy rozpoczęte w sieci kończymy w tradycyjnym sklepie fizycznym albo zaczęte w sklepie — finalizujemy przez komputer lub za pomocą aplikacji mobilnej.

Wyraźny jest też trend wybierania przez klientów jednej ulubionej formy płatności, w miejsce kilku stosowanych równolegle w okresie przed pandemią. Robi tak obecnie ponad 60 proc. kupujących. Co istotne, nie można jednak wskazać jednej, ulubionej metody wspólnej dla wszystkich Polaków. Oznacza to, że sklepy internetowe powinny oferować różne metody płatności dogodne dla swoich klientów, dbając o to, by wybrany przez nich agent rozliczeniowy zapewniał obsługę płatności za pomocą wielu rożnych metod dostępnych online, jak i tych tradycyjnych.







BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6821
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    1,49

  • Śr

    1,35

  • Min

    1,15

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.