Blue Media: Płatności natychmiast na rachunku w e-sklepie

Na rynku ecommerce najczęściej wyróżnia się dwa standardy rozliczeń z partnerem: zagregowany - gdy całość środków wpłaconych przez klientów przekazywana jest przelewem zbiorczym na rachunek bankowy partnera najpóźniej następnego dnia roboczego, lub pojedynczy - po każdej opłaconej przez klienta transakcji następuje przekazanie środków do partnera pojedynczym przelewem (standardowym lub natychmiastowym). Kolejną formą, która po wejściu w życie dyrektywy PSD II może się upowszechnić, jest bezpośredni transfer środków z rachunku klienta na rachunek e-sklepu, bez kont pośredniczących.
Standardem na polskim rynku ecommerce jest gromadzenie środków na saldzie i wypłata po inicjacji przelewu wychodzącego przez e-sklep w panelu operatora płatności czy też po uzbieraniu określonej wartości środków.
Od kilku lat coraz większą rolę zaczyna odgrywać automatyczne rozliczenie w terminie D+1 - co oznacza, że środki są księgowane na rachunku bankowym e-sklepu w sposób automatyczny w kolejnym dniu roboczym po dokonaniu przez klienta transakcji. Jeśli zatem klient dokona zakupu np. poprzez BLIK w poniedziałek, środki są dostępne na rachunku bankowym sklepu we wtorek. W ten właśnie sposób działają usługi płatnicze na największych platformach e-commerce w Polsce, np. Shoper Płatności.
Serwisy i sklepy internetowe korzystające z płatności online Blue Media mogą otrzymywać płatności na swoje rachunki bankowe jeszcze tego samego dnia (“D+0”), i - co jest wyróżnikiem na rynku - niezależnie od granicznej godziny. Świeże przykłady wdrożenia to Travel Planet SA czy Towarzystwa Ubezpieczeniowego Nationale Nederlanden.
Wielkim wyzwaniem przy rozliczeniu “D+0” jest równoległe zapewnienie obsługi zwrotów. Standardowo zwroty realizowane są z salda, tymczasem w rozliczeniu natychmiastowym nic się na nim nie odkłada. Rozwiązanie Blue Media oferuje kredytowanie zwrotów lub zapewnienie salda przedpłaconego z opcją monitoringu i przypomnień, a także kontrolą bezpieczeństwa i różnymi poziomami dostępu. - Warto pamiętać, że korzystając z rozliczeń D+0 w zupełnie innym trybie działa obsługa zwrotów do klientów, ponieważ środki zostały już zdeponowane na rachunku e-sklepu. Ale i na to mamy co najmniej kilka rozwiązań - wyjaśnia Krystian Wesołowski, dyrektor sprzedaży w Blue Media.