PARTNER PORTALU

Błyskawiczna dostawa i intuicyjna strona - must have dla e-sklepu B2B

Autor: EK 19 maja 2021 12:59

Łańcuch dostaw musi ulec skróceniu, a klienci coraz częściej pytają o możliwość zamawiania w kanale hurtowym on-line - czytamy w trendbooku “E-commerce B2B: wyzwania, szanse, zagrożenia”. Blisko połowa badanych wskazuje, że przeszkodą w przejściu B2B do świata on-line jest ułożenie procesów sprzedażowych oraz brak kompetencji wewnętrznych zespołu, choć wiadomo, że cyfryzacja tego kanału jest nieunikniona.

W ankiecie zrealizowanej przez CStore ponad 72% respondentów zaznaczyła, że coraz więcej klientów pyta o możliwość zamawiania online w kanale hurtowym. - Pandemia skłoniła sektor e-commerce do znacznie szerszego wykorzystania wielu nowoczesnych narzędzi cyfrowych, np. automatycznych asystentów, pogłębionej analityki czy inteligentnego personalizowania ofert i rabatów - mówi Joanna Skoczylas, przedstawicielka  eService.

 62% respondentów przyznało, że digitalizacja procesów sprzedażowych jest zadaniem trudnym i czasochłonnym, a aż 13% badanych uznało, że ta złożoność jest jednym z powodów, który odstrasza ich do przejścia do sprzedaży w Internecie. Dawid Paszek, prezes CStore S.A., producenta oprogramowania do prowadzenia e-sprzedaży mówi: - Nasza spółka rozpoczęła emisję akcji przy współpracy z platformą Beesfund. Zgromadziliśmy ponad 700 tysięcy złotych.

Jakub Norman z Faktorii przewiduje, że jednym z głównych trendów w tym roku będzie dokładniejsza personalizacja proponowanej klientom oferty oraz zaproponowanie jak najkrótszego czasu dostawy. To właśnie od szybkości dostawy będzie decydowało zadowolenie z konkretnego zakupu. W 2021 powinniśmy też zaobserwować rozwój lub przebudowę stron internetowych. W badaniach 68% respondentów uznało, że największym problemem podczas zakupów w internecie jest nieintuicyjna strona lub kłopoty ze znalezieniem danego produktu. Oznacza to, że funkcjonalność, estetyka i przejrzystość będą celami do osiągnięcia przez zespoły programistów i projektantów UX. Jednym z ważnych tematów będzie też cyberbezpieczeństwo.

Innym trendem, na który warto zwrócić uwagę jest skrócenie łańcucha dostaw między producentem a klientem końcowym. W galeriach otworzą się niewielkie show-roomy, np. mikro salony samochodowe, gdzie sprzedawca pomoże klientowi złożyć zamówienie online i jako ekspert przeprowadzi go przez proces decyzyjny - uważa Paweł Sala.

Podobał się artykuł? Podziel się!




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10249
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    7,99

  • Śr

    5,49

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.