Bonami.pl z rekordowym zyskiem. Dywany i sofy hitami sprzedaży
Ponad 140 tysięcy wysłanych paczek i blisko 50 proc. wzrost przychodu – tym wynikiem Bonami.pl, internetowy sklep z meblami i akcesoriami do wnętrz, zamyka ostatni rok. Zdaniem Pavla Vopařila, CEO spółki, to najlepszy jak dotąd okres w historii firmy w Polsce.
Bonami udało się nie tylko utrzymać zakładane tempo wzrostu, ale i znacząco poprawić wyniki finansowe. W 2020 roku spółka wzmocniła swoją pozycję nie tylko w rodzimych Czechach, ale także w innych krajach Europy Środkowej. W Polsce w porównaniu z 2019 rokiem sklep Bonami.pl zwiększył przychody o 49,8% do 9 mln euro. Z kolei zysk operacyjny wzrósł o 246%. Łącznie do Polski wysłano ponad 140 tysięcy paczek. Kluczowy udział w przychodzie miały dwie kategorie produktów – dywany (ponad 20 tys. sprzedanych sztuk) oraz sofy (1350 sztuk). Jednak największy wzrost sprzedaży w wysokości aż 165% odnotowano w segmencie mebli ogrodowych.
– Początek pandemii odbił się na wynikach. Jednak później e-commerce zaczął odżywać. Po rekordowym listopadzie, w którym globalna sprzedaż osiągnęła poziom 8,9 mln euro, mam pamiątkę na całe życie – tatuaż z logo Bonami. To efekt przegranego zakładu z pracownikami, którzy uwierzyli w sukces bardziej ode mnie – przyznaje Pavel Vopařil. – Ostatecznie ubiegły rok udało się zamknąć dużo powyżej wcześniejszych prognoz. Globalny przychód z pięciu rynków, na których działamy, wzrósł o 41,5% do 70 mln euro, zaś zysk operacyjny o 220%. Pieniądze inwestujemy z powrotem w firmę i jej dalszy rozwój.
Przeczytaj także:
Spółka konsekwentnie realizuje plan wejścia w „offline”, który jest częścią długoterminowej strategii, aby stać się liderem w sprzedaży omnichannel mebli i akcesoriów do domu. Wśród planowanych działań na ten rok jest między innymi otwarcie pięciu showroomów prezentujących produkty ze stałej oferty sklepu internetowego, w tym być może jednego w Polsce. Tego typu placówki detaliczne funkcjonują już w Czechach i na Słowacji – wszystkie zostały uruchomione w 2020 r.
– To, co okaże się decydujące w najbliższej przyszłości, to umiejętne połączenie światów online i offline. Z tą myślą inwestujemy w jak najlepsze doświadczenia naszych klientów z marką, począwszy od wydłużonego do 365 dni czasu na zwrot towaru bez podania przyczyny, po własny magazyn i sklepy stacjonarne, w których klient może dotknąć wybranego produktu. W 2020 roku ze strony Bonami.pl korzystało w Polsce ponad 5,4 mln użytkowników – dodaje Vopařil.
- « POPRZEDNIA
- 1
- 2
- NASTĘPNA »
- Wt 19:09 Oszuści wyłudzają dane i pieniądze poprzez portal sprzedażowy
- Wt 18:44 Auchan chce pozyskać lojalnych klientów wśród dużych rodzin
- Wt 18:10 Pepco wchodzi w e-commerce. Inne dyskonty non-food podążą za nim?
- Wt 17:33 Mlekovita przejmie grupę producentów mleka
- Wt 17:00 Rzecznik MŚP: Odebranie wsparcia z tarcz tylko po prawomocnym rozstrzygnięciu
- Wt 16:31 PSL domaga się reakcji ministra rolnictwa ws. możliwości zaprzestania...
- Wt 15:56 Żabka rusza z rotującymi promocjami happy hours
- Wt 15:50 Park handlowy w Tarnobrzegu z pozwoleniem na budowę
-
Sklepy budowlane, meblowe, elektroniczne, sportowe i branża beauty będą...
-
Eurocash rozpoczął przegląd opcji strategicznych. Cel - maksymalizacja...
-
Sześć sklepów tygodniowo zmieni szyld z Tesco na Netto
-
Tesco znów zwalnia
-
PRCH: Nie zgadzamy się na wsparcie najemców z pominięciem wynajmujących
-
PRCH: Straty branży centrów handlowych rosną o kolejne miliardy zł
- 1 Marta Florczak w zarządzie Lidl Polska. Przechodzi z Auchan
- 2 Zwolnienia grupowe w Tesco Polska. Ponad 1200 pracowników na liście
- 3 POHiD: zawieszenie zakazu handlu w niedziele zwiększy wpływy podatkowe
- 4 Tesco znów zwalnia
- 5 Twardy lockdown? Mogą zamknąć sklepy budowlane i RTV/AGD
- 6 Poseł PiS: Za 350 zł można zrobić zakupy na ... cały miesiąc
-
Koniec z tanimi zakupami w zagranicznych e-sklepach? Rząd uszczelnia VAT
-
W styczniu handel dołożył do budżetu państwa ponad 197 mln zł
-
Carrefour w 2021 roku dostał ponad 400 tys. zł w ramach pomocy rekompensującej covid-19
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.