Brzoska: Paczkomaty przyciągną klientów do sklepów w soboty, to perfekcyjna synergia

– Nasza firma może częściowo zaradzić kłopotom sieci spowodowanym zakazem handlu w niedziele. Obecnie, jako jedyna firma logistyczna, wdrażamy dostawy sobotnie bez dodatkowych dopłat. Jestem przekonany, że usługa dostawy w sobotę będzie też korzystna dla sklepów, które mają w swoim pobliżu nasz paczkomat. W efekcie, przyciągniemy do sklepu klientów w ostatni dzień handlowy, który jest możliwy przed przerwą niedzielną, czyli w sobotę. Klienci przyjdą pod Biedronkę, czy Dino po odbiór paczki, a przy okazji wejdą i zrobią zakupy spożywcze. To perfekcyjna synergia – mówi w rozmowie z portalem dlahandlu.pl Rafał Brzoska, prezes firmy InPost.
InPost jest niekwestionowanym liderem na rynku urządzeń do odbioru paczek. Skąd pojawił się pomysł na wejście w rynek dostaw kurierskich do domów?
Nasza strategia od początku zakładała budowę sieci własnych paczkomatów. Wejście w segment kurierski jest naturalnym uzupełnieniem naszego portfolio usług. Uważamy, że nie będzie sytuacji, w której 100 proc. społeczeństwa będzie odbierało swoje zakupy w paczkomatach. Jest jakaś część osób, które będą chciały dostać paczkę do domu. Stąd pomysł „drugiej nogi” – usługi kurierskiej, która powstała 2,5 roku temu.
Przeczytaj także:
Ostatnio o zamiarach wejścia na rynek maszyn paczkowych informowała Biedronka. Czy nie obawiają się państwo konkurencji ze strony tak dużego gracza?
Staramy się nie komentować tego co robią konkurenci. Dla nas najważniejsze jest utrzymanie szybkiego tempa rozwoju. W tym roku, w okresie od stycznia do grudnia łącznie do naszej sieci dodamy 1700 paczkomatów. Sieć pierwszego tysiąca budowaliśmy w Polsce przez 7 lat. Teraz 1700 powstanie w 12 miesięcy, z czego 700 z nich już stoi.
Przeczytaj także:
My robimy swoje, a inni obserwują nas i realizują swoje pomysły. Biedronkę podziwiam i kibicuję im, bo to fenomen na polskim rynku. Jest to ciekawy przykład inwestora z małego kraju, który próbuje ekspansji w różnych obszarach i wychodzi mu jeden z nich – w tym przypadku Polska.
Jeronimo Martins ma zamiar ustawiać swoje maszyny paczkowe w porozumieniu z duńska firmą Swipbox. Czy InPost nie przespał swojej szansy? Może to wy powinniście znaleźć się na ich miejscu?
Chciałbym zwrócić uwagę, że 100 paczkomatów InPostu już stoi pod Biedronkami. Za chwilę pewnie będzie stało kolejne 100 lub więcej. My jesteśmy otwarci na współpracę ze wszystkimi. Prawie każda sieć stacji benzynowych, prawie każda sieć supermarketów z nami współpracuje. Te sieci widzą, że jesteśmy partnerem, który zapewnia cały łańcuch logistyczny.
Moim zdaniem, to sieci handlowe powinny szukać partnerstwa z InPostem i wiele z nich już to rozumie. Nasza firma nie jest ich konkurentem, my nie sprzedajemy, tylko działamy obok ich biznesu.
Czy były rozmowy z Biedronką na temat paczkomatów InPost w sklepach tej sieci?
Nie chciałbym wchodzić w nasze rozmowy czy relacje z poszczególnymi partnerami. Odpowiedzią może być fakt, że 100 paczkomatów już stoi pod Biedronkami. To oznacza, że my już współpracujemy.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- « POPRZEDNIA
- 1
- 2
- 3
- 4
- NASTĘPNA »
-
deks 2018-07-26 15:33:15
Takim pomysłom to ja kibicuję, grunt to szukać ciągle to nowym pomysłów i wdrażać je na rynek.
-
Kontakt 2018-07-18 15:17:07
coś w tym jest, trzeba zobaczyć czy da efekt
-
Hejb 2018-07-09 13:23:56
Przegrali bo rząd utrzymuje monopol na listy. Ciekawe jak długo. Na paczki nie przegrają i wchodza w nowe inicjatywy. ja uważam ich politykę ekspancji za bardzo intuicyjną i trafioną
- 09:26 Ekspert: Największymi zwycięzcami cyfrowej transformacji handlu są platformy...
- 09:16 KRD: Nawet 100 faktur mniej wystawiają miesięcznie firmy z sektora MŚP
- 09:06 2021 rokiem magazynów i wyzwań dla logistyki e-commerce
- 08:59 Eksperci: Negatywny wpływ COVID na rynek pracy łagodzony przez dobrze...
- 08:57 Müller: decyzja ws. obostrzeń zostanie przedstawiona w najbliższych dniach
- Pn 20:32 Analiza: podczas pandemii wzrósł popyt na polskie owoce w UE
- Pn 20:31 Koszalin: Prezydent miasta z inicjatywą obniżenia opłat za ogródki...
- Pn 19:04 Olga Semeniuk: Bunt firm nie spowoduje, że czas pandemii skończy się szybciej
-
PKD sklepów franczyzowych nie uprawnia ich do tarczy, pomimo, że nie mogą...
-
Chiny: Xi pisze list do byłego szefa Starbucksa i zachęca do poprawy relacji...
-
Raport EEC Review: Żywność w dostawie czy subskrypcji?
-
Analitycy: Popyt na materiały remontowo-budowlane utrzyma się
-
Biedronka: Na opakowaniach produktów pojawi się komunikat o segregacji śmieci
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
- 1 Rząd Francji sprzeciwia się przejęciu Carrefoura przez kanadyjski koncern...
- 2 Ekspert: Celem podatku handlowego jest wyrównywanie szans mniejszych firm
- 3 Wynagrodzenie na stanowisku kasjer w Kaufland wzrośnie do max. 4100 zł brutto
- 4 InPost przewiduje wzrost udziału e-commerce w sprzedaży detalicznej w Polsce...
- 5 UOKiK wszczął postępowania wobec Kauflandu, Eurocashu i Intermarche
- 6 Tesco Polska wygrywa w sądzie spór o tytuł prawny do centrum handlowego
-
Hybrydowy kongres, czyli EEC w 2021 roku
-
Raport EEC Review: Żywność w dostawie czy subskrypcji?
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
- Lokal użytkowy, Warszawa, 57.43 m², wynajmę lokal użytkowy
- Mieszkanie, Warszawa, Cybernetyki, 24.64 m², wynajmę mieszkanie
- Mieszkanie, Wrocław Biskupin-Sępolno-Dąbie-Bartoszowice (Śródmieście), Plac Grunwaldzki, 17.78 m², wynajmę mieszkanie
- Mieszkanie, Wrocław, Kościuszki, 27.63 m², wynajmę mieszkanie
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
-
Max
4,29
-
Śr
2,75
-
Min
1,49
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.