Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Buty Nike w sklepie Adidasa? Sieci zmieniają się w platformy marketplace

Duże sieci sklepów przekształcają się w stronę marketplace'ów i wpuszczają mniejsze marki do siebie. Kupujący coraz bardziej cenią sobie “internetowe targi”.
Reklama

W Polsce platforma jest już dostępna, a na stronie Decathlona czytamy, że firma zdecydowała się na taki krok, aby przedstawić klientom jeszcze szerszą i lepszą jakościowo ofertą – zaznaczając, że nowi partnerzy przeszli pełną weryfikację. Kupujący za pośrednictwem platformy Decathlonu mogą do swojego koszyka wrzucać zarówno te produkty, które od lat są w ofercie francuskiej firmy, jak i nowe marki. Płatność następuje zbiorczo, a obsługa klienta odbywa się poprzez pracowników Decathlonu niezależnie od pochodzenia towaru.

Ruch tej bardzo popularnej w Polsce sieci z odzieżą, akcesoriami sportowymi i turystycznymi, mógł zaniepokoić konkurencję. Dyrektorką generalną sieci GO Sport w Polsce została Justyna Gościńska. – Patrząc szczególnie na ostatnie lata kariery zawodowej, to właśnie e-commerce jest jej najmocniejszą stroną. To ewidentny sygnał, że Go Sport nieco obawia się ruchów Decathlonu i wie, że takim posunięciem mogą zgarnąć naprawdę spory udział w rynku – komentuje Marcin Michalski. 

Rozwijających się marketplaców jest jednak więcej. Do swojej przestrzeni partnerów zapraszają m.in. Zalando.pl, Empik,com, Carrefour.pl (we Francji to jeden z największych marketplaców), a także Morele.net. Nie jest to jednak kazus Decathlona, bo każda z tych sieci skupia innych sprzedawców od lat, ale nie na każdym rynku jest to wiedza powszechna, więc marki te stawiają znacznie mocniej na promocję swojego biznesplanu.

Na stworzenie własnej platformy marketplace zdecydowała się również firma Morele.

- Z naszym marketplace wystartowaliśmy w 2019 roku. Po pierwszych miesiącach działalności z marketplace Morele korzystało 120 sprzedawców, którzy wystawili blisko 250 tys. ofert. Obecnie w naszym marketplace klienci znajdą ponad 2 mln ofert (wzrost o 700%) od ponad 1000 sprzedawców. Zauważyliśmy, że tego typu platformy cieszą dużym zainteresowaniem klientów m.in. dlatego, że dają możliwość zrobienia zakupów w jednym miejscu, w różnych kategoriach, i w atrakcyjnych cenach. Platformy marketplace przyciągają również sprzedawców, którzy na korzystnych warunkach mogę poszerzyć dotarcie do konsumentów ze swoimi produktami - mówi Paweł Kosturek, dyrektor marketplace Morele. 

Konsolidacja to oszczędności 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.