Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

C&W: Polska stała się międzynarodowym hubem logistycznym

- Dziś w Polsce istnieje ponad 16 mln mkw. nowoczesnej powierzchni magazynowej, a kolejne dwa są w budowie. Polski rynek e-commerce rośnie o ponad 18 proc. rocznie i rozwija się najbardziej dynamicznie w Europie - mówi Damian Kołata, Associate w Dziale Powierzchni Przemysłowych i Logistycznych, Cushman & Wakefield.
Reklama

– Łączna powierzchnia nowoczesnych magazynów w Polsce w 2000 roku liczona była jedynie w setkach tysięcy metrów kwadratowych, a handel elektroniczny dopiero raczkował, generując obroty na poziomie około kilkudziesięciu milionów zł. Nikt, poza nielicznymi, nie zastanawiał się, czy warto poświęcić więcej czasu i uwagi rozwojowi internetowego kanału sprzedaży, czy wydzielać dla niego dedykowane powierzchnie magazynowe i operacje logistyczne. Natomiast internauci, których jeszcze w 2000 roku było w Polsce niewielu, bo około 3 miliony, zamówienia internetowe składali z reguły drogą mailową, a przedsiębiorcy traktowali handel internetowy jako dodatek, który nie generował istotnego obrotu w strukturze dochodów przedsiębiorstwa – wspomina Damian Kołata.

Dziś w Polsce istnieje ponad 16 milionów metrów kwadratowych nowoczesnej powierzchni magazynowej, a kolejne dwa są w budowie. – Polski rynek e-commerce rośnie o ponad 18% rocznie i rozwija się najbardziej dynamicznie w Europie. Jego wartość przekracza już magiczną barierę 50 mld zł , a z zakupów internetowych w najróżniejszej formie korzysta już 28 milionów Polaków. Zakupy można robić już nie tylko przez stronę internetową, ale i poprzez aplikację na smartfon, czy za pośrednictwem mediów społecznościowych. Każdego dnia powstaje w naszym kraju 21 sklepów internetowych, a ich całkowita liczba sięga już ponad 30 tysięcy, co stanowi wzrost o ponad 6% r/r. Tylko w ciągu ostatnich 12 miesięcy polski rynek sprzedaży internetowej urósł o 1,8 tys. nowych podmiotów. Skala zakupów przez Internet jest na tyle duża, że jedna z czołowych firm kurierskich, w najgorętszym dniu w roku obsługuje nawet milion paczek. Polska stała się międzynarodowym hubem logistycznym, w którym procesowane są zamówienia i zwroty dla największych europejskich platform i sklepów internetowych. Jeśli dodamy to tego atrakcyjny kosztowo rynek pracy i – w porównaniu do średniej europejskiej – cały czas stosunkowo niewielki udział kanału internetowego w handlu detalicznym, nie ulega wątpliwości, że e-commerce w Polsce będzie nadal się rozwijał, co z pewnością będzie miało coraz większy wpływ na krajobraz magazynowy w naszym kraju, popyt na nowe magazyny i wymagania w stosunku do ich specyfikacji technicznych, wyposażenia oraz automatyzacji – uważa ekspert C&W.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.