Carrefour chce skorzystać z popularności japońskiego marketplece'u

W kwietniu Carrefour otworzy internetowy sklep na francuskiej wersji marketplace'u Rakuten, który miesięcznie odwiedza już 15 mln osób. Carrefour będzie tam oferował produkty niespożywcze, takie jak RTV i AGD.
Program lojalnościowy Rakuten odpowiedzią na inflację
Na szczególną uwagę zasługuje program lojalnościowy Rakuten Club R, który pozwala klientom zarabiać na zakupach online. Zamiast zniżek, członkowie korzystają z systemu cashback, który pozwala im odzyskać od 5% do 35% wartości zakupu. Klub R ma już 12 milionów członków we Francji i według Carrefoura jest świetnym narzędziem wspomagającym użytkowników w wale z inflacją.
Carrefour wzmacnia omnichannel
Nie tylko system cashback przekonał Carrefoura do japońskiego marketplace'u. Rakuten ma własną sieć realizacji zamówień oraz pomaga partnerom w implementacji rozwiązań płatniczych i technologicznych.
- Dzięki połączeniu sił obaj partnerzy starają się zlokalizować nowe możliwości rozwoju cyfrowego w perspektywie długoterminowej, a ostatecznym celem jest zwiększenie ich udziału w rynku - twierdzi detalista.
- Nowy sklep, który otwieramy na platformie Rakuten pomoże wzmocnić naszą pozycję jako głównego gracza w segmencie omnichannel. Podobnie jak w tradycyjnym handlu, w którym otwieramy sklepy w pasażach handlowych, będziemy mogli wykorzystać stronę Rakuten i jej ruch jako sposób na zaistnienie w świadomości klientów – mówi Elodie Perthuisot, dyrektor e-commerce Carrefoura.
Zwiększenie udziałów w handlu online jest jednym ze strategicznych celów Carrefoura.

Czytaj więcej
Carrefour ogłasza nową strategię. Będą oszczędności