PARTNER PORTALU

Co zniechęca Polaków do robienia zakupów online?

Autor: MW, dlahandlu.pl 23 czerwca 2021 09:43

Co zniechęca Polaków do robienia zakupów online? kluczowymi czynnikami przemawiającymi na korzyść sklepów internetowych w porównaniu z tradycyjnymi są: wygoda, oszczędność czasu , możliwość porównania oferty w różnych sklepach oraz szersza oferta produktowa, fot. Shutterstock

Badanie „Bolączki Polaków podczas zakupów online” przeprowadzone na zlecenie PayPal przez ARC Rynek i Opinia wykazało, że 57 proc. respondentów preferuje zakupy online. 21 proc. ankietowanych dokonuje ich częściej niż raz w tygodniu. Badanie ujawnia także niepokojące dane - aż 19 proc. respondentów padło ofiarą oszustwa w Internecie. Z kolei 13 proc. spośród ankietowanych, którzy wolą zakupy w sklepach stacjonarnych, ma obawy związane z podawaniem danych w sieci ze względów bezpieczeństwa.

  • 57% badanych woli zakupy online niż zakupy w sklepach tradycyjnych
  • 21% kupujących w Internecie robi zakupy częściej niż raz w tygodniu
  • 29% spośród ankietowanych, którzy mieli problemy z procesem zapłaty online, wskazało, że w trakcie zakupów w sieci brakowało im zaufanej metody płatności

Z badania PayPal wynika, że kluczowymi czynnikami przemawiającymi na korzyść sklepów internetowych w porównaniu z tradycyjnymi są: wygoda (wskazuje na nią 51% respondentów robiących zakupy online), oszczędność czasu (46%), możliwość porównania oferty w różnych sklepach (41%) oraz szersza oferta produktowa (39%). Wśród najczęściej wymienianych kategorii produktów kupowanych online są: odzież, obuwie i akcesoria (61%), elektronika (47%) oraz książki, filmy, płyty (34%).

Blaski i cienie e-zakupów

Niezależnie od wieku, zarówno młodzi, jak i starsi, deklarują, że najprzyjemniejszym momentem związanym z kupowaniem w sieci jest etap rozpakowywania przesyłki. Odpowiedź tę wskazało 62% respondentów. Satysfakcjonujące jest także samo przeglądanie ofert (61%) i korzystanie z kodu promocyjnego (42%). Z jakimi trudnościami mierzą się fani e-zakupów? Najczęstsze wyzwania wskazywane przez respondentów dotyczyły m.in. braku szczegółowych opisów produktów na stronie sklepu (51%), problemów ze znalezieniem artykułów odpowiadających ich oczekiwaniom (34%), opisami artykułów w niezrozumiałym języku (20%) oraz dostawy (18%).  

Ankietowani zwracali także uwagę na najczęstsze bolączki związane z płaceniem za zakupy. Aż 29% spośród respondentów, którzy mieli problemy z procesem zapłaty online wskazało brak zaufanych metod płatności jako jedną z podstawowych barier powstrzymujących ich przed nabywanie produktów w internecie. Blisko połowę z nich (47%) do zakupów w sieci zniechęca z kolei możliwość skorzystania tylko z jednej dostępnej formy płatności, a nieco mniej, bo 41%, skarży się na skomplikowany proces zapłaty, który wymaga przejścia przez wiele okienek i podstron.

PayPal_Bolączki Polaków podczas zakupów online_Infographic.jpg
PayPal_Bolączki Polaków podczas zakupów online_Infographic.jpg

Zakupy transgraniczne – kusi cena, zniechęca długi czas dostawy





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9526
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    17,99

  • Śr

    11,62

  • Min

    6,98

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.