Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Coffeedesk na sprzedażowym plusie mimo lockdownu

Coffeedesk – kawowy omnichannel i lider kawowego e-commerce w Polsce – zanotował wzrost sprzedaży w kraju i za granicą, mimo pandemii. Spółka-matka Coffeedesk, All Good SA zwiększyła w pierwszym kwartale br. przychody o 34 proc. r/r i utrzymała ten trend w kolejnych miesiącach. Znacząco poprawiła też zyskowność biznesu. W trwającej kampanii crowdinvestingowej promowanej na platformie Crowdway.pl spółka pozyskała już 957 tys. zł, czyli ponad 47 proc. celu zbiórki.
Reklama

Coffeedesk jest liderem kawowego e-commerce w Polsce, który dynamicznie rozwija sprzedaż także w Europie Środkowo-Wschodniej. Firma jest dystrybutorem kaw, herbat i sprzętu do ich parzenia, m.in. jako wyłączny dystrybutor uznanych na świecie marek. Roczne przychody na poziomie 54,5 mln zł (za 2019) spółka-matka, All Good SA notuje przez sklep internetowy dla klientów indywidualnych, dwie platformy online skierowane do biznesu oraz rozwijającą się, butikową sieć kawiarni. W ten sposób pokrywa cały rynek kawowy w modelu omnichannel. 

W pierwszym kwartale br. roku Coffeedesk obsłużył ponad 35 tys. zamówień. Spółka (All Good SA) odnotowała w tym okresie przychody w wysokości 14,99 mln zł oraz EBITDA blisko 355 tys. zł. – Wzrost przychodu o ponad 34 proc. to rezultat wyższy niż zakładaliśmy. Mimo prowadzonych obecnie intensywnych inwestycji, mamy zadowalający wynik EBITDA wobec ujemnego rezultatu w analogicznym okresie roku ubiegłego – skomentował Marcin Gardzielik, dyrektor finansowy Coffeedesk (prezes zarządu All Good SA). 

Spółka zanotowała wzrost przychodów we wszystkich kanałach kawowego omnichannel mimo trudnej sytuacji na rynku, wywołanej lockdownem. Zmniejszone obroty z branżą gastronomiczną Coffeedesk zrekompensował sprzedażą do odbiorców prowadzących sklepy detaliczne online. Przychód w segmencie B2B łącznie w Polsce i zagranicą wzrósł o 31 proc., do 9,3 mln zł. Z kolei aż o 46 proc. zwiększyła się r/r sprzedaż kawy, herbat i sprzętu do klientów indywidualnych, za pośrednictwem sklepu internetowego Coffeedesk.pl. Konieczność czasowego zamknięcia dwóch kawiarni butikowych miała nieznaczny wpływ na rezultaty spółki, a kanał ten w pierwszym kwartale zanotował wzrost obrotów o blisko 14 proc. 

Coraz większą część przychodów All Good SA (Coffeedesk) generuje dystrybucja kawy, herbaty oraz urządzeń do odbiorców biznesowych za granicą. W pierwszym kwartale 2020 r. przychód z eksportu przekroczył 4,8 mln zł, czyli aż o 31 proc. więcej r/r. Udział sprzedaży zagranicznej wynosi obecnie 32 proc. obrotów firmy, w tym w kanale B2B ponad połowa obrotów jest generowana przez eksport.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.