PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

Colliers: eobuwie, Empik, Carrefour, Ikea wśród marek należących do Handlu Przyszłości

Autor: dlahandlu.pl 14 grudnia 2018 13:09

Colliers: eobuwie, Empik, Carrefour, Ikea wśród marek należących do Handlu Przyszłości Fot. materiały prasowe eobuwie.pl

Handel Przyszłości (New Retail) to połączenie technologii on-line i off-line. Dzięki odpowiednio wykorzystanym technologiom wszystkie systemy sprzedaży mogą ze sobą ściśle współpracować. Dlatego coraz częściej jesteśmy świadkami, gdzie w przestrzeń sklepów stacjonarnych wkomponowywane są interaktywne nośniki cyfrowe pozwalające na zapoznanie się z pełną ofertą marki, złożenie zamówienia przez internet oraz jego natychmiastową realizację (systemy Click&Collect i SelfCheckout).

Na świecie przykładami najbardziej kompleksowych wdrożeń systemów Click&Collect i SelfCheckout są sklepy Amazon Go w Stanach Zjednoczonych (należące do Amazon.com) czy Hema w Chinach, należące do grupy Alibaba. W Amazon Go klienci mogą zrobić zakupy i zapłacić za nie przy pomocy telefonu komórkowego – jednak bez konieczności trzymana go w dłoni przez cały czas robienia zakupów, bez kolejek do kas, bez użycia pieniędzy czy kart płatniczych. Jest to możliwe dzięki zainstalowanemu systemowi innowacyjnych sensorów monitorujących produkty wybrane przez klienta. Supermarkety Hema w Chinach wyglądają jak standardowe sklepy, jednak klienci mogą przeskanować za pomocą aplikacji produkty, dowiedzieć się o nich więcej i dokonać zakupu lub złożyć zamówienie, a towar zostanie dostarczony bezpośrednio do domu. Dodatkowo w sklepie Hema można kupić m.in. świeże ryby oraz owoce i zjeść je przygotowane na miejscu w specjalnie zaaranżowanej strefie lub zamówić gotowe danie do domu, a w ciągu 30 minut będzie dostarczone pod wskazany adres.

Innym przykładem na zmianę w kierunku Handlu Przyszłości może być podejście firmy Nike. W dobie e-commerce marka postawiła na przearanżowanie dotychczasowego modelu biznesowego w regularnych sklepach sportowych. Zamiast towaru dostępnego na półkach sklepy oferują doświadczenia zakupowe tzw. Customer Experience poprzez przetestowanie produktu przed jego zakupem. Takie doświadczenie nie jest możliwe on-line. Flagowy sklep Nike, który obrazuje to podejście został otwarty w centrum Soho, w Nowym Jorku. Jest to miejsce zakupów i multimedialne centrum sportowe (m.in. boisko do koszykówki, piłki nożnej, bieżnie z ekranami symulującymi otoczenie), które pozwalają na przetestowanie wybranych produktów. Do sklepu można przyjść na zakupy albo jedynie potrenować. Dzięki użytym technologiom wszystkie systemy sprzedaży (aplikacje, on-line, off-line) są ze sobą ściśle skoordynowane. Nike ma w planach powielenie tego formatu w innych wybranych sklepach marki na świecie.

Powyżej omówione przykłady zmian w podejściu do biznesu przez poszczególne marki możemy traktować jako początek nowej ery handlu – Handlu Przyszłości. Świadomy konsument rozpoczyna swoje zakupy w Internecie, gdzie sprawdza i porównuje produkt, a w zależności od indywidualnych preferencji dokonuje zakupu on-line albo idzie do sklepu stacjonarnego. Sklepy stacjonarne stają się dostarczycielami doświadczeń zakupowych. Coś musi nas zaciekawić, coś zaskoczyć, a przede wszystkim dostarczyć pozytywnych emocji związanych z obcowaniem z marką i z produktem, który kupujemy. Omnichannelowe podejście reprezentowane przez sieci handlowe wymusi zmiany również w centrach handlowych.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

4 Design Days 2020: ikony designu, najwięksi architekci, projektanci, producenci, deweloperzy o inspiracjach i trendach w architekturze i designie. Już 6-9 lutego 2020 r. w Spodku i Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. Zarejestruj się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,40

  • Śr

    3,59

  • Min

    2,79

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7972
Ilość aktualnych ofert: 460809

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.