PARTNER PORTALU

Comarch chce być jak Allegro. Rusza z serwisem wszystko.pl

Autor: PAP Biznes 16 czerwca 2021 14:46

Comarch chce być jak Allegro. Rusza z serwisem wszystko.pl - Rzucamy wyzwanie takim firmom jak Allegro - mówi wiceprezes Comarch Zbigniew Rymarczyk. Fot. Shutterstock

Comarch chce wzmocnić swoją obecność w sektorze e-commerce i rozwijać własną platformę sprzedażową. Wiceprezes Zbigniew Rymarczyk przekonuje, że spółka jest gotowa zainwestować w przedsięwzięcie kilkadziesiąt milionów zł i zapowiada, że celem jest rzucenie wyzwania takim graczom jak Allegro.

"Konsumenci radykalnie zmienili swoje zwyczaje i masowo kupują w internecie. To jest już trwała zmiana i pozostanie ona po pandemii. Przed pandemią tylko niewielki odsetek firm prowadził handel w internecie, ale większość to planowała. Dlatego ruszamy z nową odsłoną Wszystko. pl, która dla małych, średnich i dużych firm będzie platformą e-commerce do prowadzenia działalności handlowej w internecie" - powiedział Rymarczyk podczas środowej konferencji prasowej.
 
"Chcemy wydać ogromne pieniądze na marketing, stać nas na to. Rzucamy wyzwanie takim firmom jak Allegro, chcemy zaryzykować, mamy gotówkę, możemy wydać na realizację naszych planów kilkadziesiąt milionów złotych" - dodał.
 
Platforma sprzedażowa Comarchu ma ruszyć w nowej odsłonie na początku 2022 roku. Obecnie Comarch zwiększa zatrudnienie o kilkadziesiąt osób, które zajmowałyby się wyłącznie rozwijaniem tego projektu. Prowadzi też rozmowy z firmami kurierskimi.
 
Wiceprezes wskazuje, że z systemów Comarch ERP korzysta obecnie około 100 tys. firm, które mogą być naturalnymi klientami w nowym przedsięwzięciu. Na platformie transakcje będą mogły przeprowadzać zarówno firmy, jak i osoby indywidualne.
 
"Zaoferujemy naszym klientom zerowe prowizje od transakcji, a także darmowy plan obejmujący możliwość dodawania nielimitowanej liczby produktów i opcje sprzedaży we wszystkich kategoriach. Zakładamy, że zarabiać będziemy na sprzedaży oprogramowania ERP dla klientów wszystko. pl. Chcemy w ciągu 5 lat zbudować masę, zyski na tym etapie są sprawą drugorzędną" - powiedział.
 
Rymarczyk wskazuje, że w trakcie pandemii sprzedaż tradycyjna załamała się (spadek w najgorszych miesiącach o kilkanaście i więcej procent), a sprzedaż internetowa wzrosła o 30-40 proc. Obecnie sytuacja wraca do normy, ale i tak sprzedaż internetowa rośnie dwa razy szybciej niż tradycyjna. Według prognoz firmy RetailX w 2025 roku jej udział wyniesie około 20 proc. 

Podobał się artykuł? Podziel się!




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9526
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    17,99

  • Śr

    11,62

  • Min

    6,98

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.