Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Comperia sfinansuje zakupy klientom sklepów stacjonarnych

Grupa Comperia stawia na rozwiązanie płatnicze dla klientów sklepów online, a teraz również stacjonarnych. Zamyka trzeci kwartał 2022 r. z przychodem na poziomie niemal 35 mln zł, odnotowując 22-proc. wzrost w ujęciu rocznym. Wzrost zysku EBITDA wyniósł 29 proc. w stosunku do tego samego okresu w 2021 r.
Reklama
  • Grupa Comperia postawiła na rozwój narzędzia Comfino.pl. To rozwiązanie płatnicze dla klientów sklepów online, a teraz również stacjonarnych.
  • Spółka spodziewa się kolejnych umów dzięki współpracy z platformami SaaS, w tym z platformą Shoper umożliwiającą dostęp do blisko 30 tys. e-sklepów.
  • – W obszarze płatności ratalnych i odroczonych chcemy wykorzystać efekt multikanałowości, który sprawdza się w segmencie medycznym i beauty - mówi Szymon Fiecek.

Grupa Comperia to działający od 2007 roku fintech dostarczający rozwiązania finansowe i ubezpieczeniowe. Od 2011 roku spółka notowana jest na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Głównymi filarami działalności są pośrednictwo kredytowe online, ubezpieczenia, e-commerce oraz porównywarki finansowe.

Strategia dywersyfikacji źródeł przychodów

W opublikowanych 16 listopada raporcie za trzeci kwartał 2022 grupa podsumowała wyniki finansowe. EBITDA (zysk operacyjny przed potrąceniem odsetek, podatków i amortyzacji) wyniosła ponad 5 mln zł (wzrost o 29 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2021 r.), a przychód 34,9 mln zł (wzrost o 22 proc. w porównaniu do tego samego okresu 2021 r.).

W swoim głównym segmencie operacyjnym, czyli reklamie efektywnościowej, spółka zanotowała 24 proc. wzrost wyniku EBITDA. Na poprawę wyników wpłynęła strategia spółki polegająca na dywersyfikacji źródeł przychodów.

– Analiza sytuacji makroekonomicznej, rosnące stopy procentowe, odwrócenie trendu na rynku kredytów gotówkowych (przez rosnące stopy procentowe wywołujące negatywne nastroje wśród konsumentów), spowodowały koncentrację sprzedaży na innych produktach oferowanych przez naszych partnerów. Większym zainteresowaniem klientów cieszyły się produkty antyinflacyjne: inwestycyjne oraz oszczędnościowe – zauważa Szymon Fiecek, prezes spółki Comperia.pl – Strategia współpracy z wieloma partnerami oferującymi różne produkty pozwala nam nie tylko przystosować się do aktualnych trendów rynkowych, ale również generować wzrosty w trudnych dla firm czasach – dodaje.

Przychody z reklam i współpracy z partnerami przynosi spółce również portal Telepolis.pl, który każdego miesiąca odwiedzało niemal 5 mln unikalnych użytkowników.

Płatności ratalne i odroczone dla sklepów

W minionych miesiącach grupa postawiła na rozwój narzędzia Comfino.pl. To rozwiązanie płatnicze oferujące klientom sklepów online, a teraz również stacjonarnych, takie metody płatności, jak płatność odroczona, raty czy kredyt.

W tym roku do grona partnerów świadczących usługi finansowe za pośrednictwem Comfino, obok Alior Banku, InBanku, Twisto, Brutto.pl, dołączył Santander Consumer Bank. Narzędzie zostało wdrożone w 200 sklepach internetowych. Spółka spodziewa się kolejnych umów dzięki nawiązaniu współpracy z platformami SaaS, w tym z platformą Shoper umożliwiającą dostęp do blisko 30 tys. e-sklepów.

Comfino zostało również zaadaptowane do potrzeb sklepów stacjonarnych i wdrożone w polskim oddziale międzynarodowej sieci salonów beauty DepilConcept, obsługującym miesięcznie w Polsce 14 tys. klientów.

– W obszarze płatności ratalnych i odroczonych chcemy wykorzystać efekt multikanałowości, który sprawdza się w segmencie medycznym i beauty. W perspektywie kolejnych kwartałów będziemy koncentrować się na zwiększeniu skali działalności projektu Comfino, ze szczególnym naciskiem na pozyskanie kolejnych partnerów w postaci platform – dostawców oprogramowania SaaS, a także sklepów internetowych i nowych partnerów dostarczających finansowanie (banki, fintechy). Podpisaliśmy już umowę z jednym z czołowych graczy na polskim rynku płatności, prace wdrożeniowe trwają, planujemy udostępnić ofertę partnera na przełomie roku – zapowiada Szymon Fiecek.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum