PARTNER PORTALU

Cyfrowi nowicjusze - nowa grupa klientów online

Autor: dlahandlu.pl 19 lipca 2021 12:26

Cyfrowi nowicjusze - nowa grupa klientów online Seniorzy coraz chętniej korzystają z usług online, fot. Shutterstock

Według badania McKinsey w Polsce liczba osób, które skorzystały z co najmniej jednej usługi internetowej, wzrosła od początku pandemii z 66 proc. do 78 proc. Przekłada się to na około 3,6 mln nowych użytkowników usług cyfrowych w kraju. Co więcej, ok. 70 proc. ankietowanych twierdzi, że będzie korzystać z nowych usług w sposób cyfrowy także po zakończeniu pandemii.

Pandemiczne ograniczenia w dostępie do usług stacjonarnych sprawiły, że część "młodszych” seniorów zdecydowała się wejść do świata cyfrowego — to właśnie ta grupa odnotowała najwyższy wzrost (40%) liczby użytkowników, którzy korzystają z usług cyfrowych.

- Z naszych badań wynika, że 60% konsumentów określa się obecnie jako "cyfrowo ciekawych" lub "cyfrowych odkrywców". To oznacza, że firmy mają nową, całkiem liczną i bardzo perspektywiczną grupę klientów chętną do skorzystania z ich usług – mówi Arkadiusz Sikora, Country Manager w VMware Polska.

Marki wychodzą naprzeciw oczekiwaniom

W październiku ubiegłego roku Instagram uruchomił nową funkcję "Shop", która umożliwia użytkownikom przeglądanie, tworzenie list życzeń i dokonywanie zakupów za pośrednictwem aplikacji na urządzeniu mobilnym. Firmy upraszczają też dostęp do usług. Przykładem może być holenderski bank Bunq, który określa się mianem "szwajcarskiego noża do pieniędzy". Umożliwia on otwarcie konta w zaledwie 5 minut, bez zbędnych formalności, realizację bezpłatnych przelewów, a jednocześnie odpowiada na potrzeby klientów związane z ekologią czy funkcjami społecznościowymi. Wystarczy spojrzeć na stronę internetową, by zobaczyć, że różni się ona znacząco od tego, co serwują tradycyjne banki.

- Przy całej tej imponującej ofercie technologicznej, konsumenci bardzo szybko się uczą i mają coraz większy apetyt na pionierów, a nie na naśladowców. Dzisiaj nie chodzi o to, by udostępnić swoje usługi online, ale o to, w jaki sposób to zrobić, by zatrzymać klientów na dłużej. To stawia przed firmami nowe wymagania, także technologiczne, którym muszą sprostać – komentuje Arkadiusz Sikora.

Aż 48% konsumentów jest gotowych przejść do konkurencji, jeśli ich doświadczenie cyfrowe nie spełni oczekiwań. W takiej sytuacji zaledwie 13% deklaruje lojalność. Co to de facto oznacza?

- Jeśli aplikacja będzie działała wolno albo inaczej na różnych urządzeniach, z których korzysta użytkownik – tablecie, laptopie czy smartfonie – lub będzie zbyt skomplikowana w obsłudze, to istnieje duże ryzyko, że klient zmieni markę. W tej sytuacji firmy muszą z jednej strony zapewnić sobie stabilny cyfrowy fundament do szybkiego tworzenia takich rozwiązań i cyfrowych usług, z drugiej znacznie uważniej niż dotychczas słuchać klientów – podsumowuje Arkadiusz Sikora.

Podobał się artykuł? Podziel się!




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9074
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.