Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Czas oddać klientom kontrolę nad ich danymi

Dla wielu konsumentów udostępnianie swoich danych jest jak źle zrozumiana lista prezentów. Dlatego 41 proc. klientów odwraca się od marek w związku ze słabą personalizacją i brakiem zaufania. Zgodnie z badaniem Accenture Strategy efektem były straty firm: 756 miliardów dolarów w 2016 roku. Niemal połowa respondentów była zaniepokojona kwestią prywatności podczas udostępniania danych, a aż dwie trzecie badanych chciałoby większej transparentności na temat użycia informacji.
Reklama

Aby odzyskać zaufanie klientów, firmy powinny oddać kontrolę nad przekazywanymi informacjami, radzi Accenture. Podobne koncepcje zaczęły się już pojawiać na rynku - wiele start up'ów przekazywało w różnym stopniu kontrolę nad prywatnymi informacjami o konsumentach. Sama kontrola jednak nie wystarczy, aby uniknąć kiepskich efektów personalizacji potrzeba dialogu.

72 proc. konsumentów deklaruje, że przekazaliby więcej danych pod warunkiem posiadania pełnej kontroli.  Enliken udostępnił konsumentom transparentną platformę, gdzie klienci w zamian za przekazywanie informacji o sobie otrzymywali punkty, które mogli wymienić na cyfrowe usługi.

Inny przykład to brytyjski Digi.me, firma zajmująca się zbieraniem danych i zachęcaniem konsumentów do wyboru komu i jak je udostępniać. Użytkownicy pobierają aplikację Digi.me, wybierają własną chmurę danych, a serwis automatycznie organizuje ich przepływ. To klient decyduje czy przekazać je określonym aplikacjom.

Z kolei telekomunikacyjna Telefónica zawiązała wiosną partnerstwo z brytyjską marką People.io wypuszczając aplikację 02 Get, która pozwala użytkownikom zarządzać i korzystać z udostępniania informacji. To o tyle innowacyjne, że serwisy telefonii mobilnej niemal bez przerwy pobierają i używają danych. Użytkownicy 02 Get za swoją aktywność są nagradzani, a nagrody mogą wymieniać na karty prezentowe.

Badani obawiają się też technologicznego rozwoju - 43 proc. deklaruje strach przed sztuczną inteligencją, mogącą poznać ich zbyt dobrze. 

Reklama

Inteligentny e-commerce

KATOWICE MCK
25-27 KWIETNIA 2022
WWW.EECPOLAND.EU

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum