Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Europejski Kongres Gospodarczy - na żywo

KATOWICE • MCK
20-22 WRZEŚNIA 2021
Reklama

Czeski Rohlik chce podbić Europę. Czy Frisco zyska konkurencję?

Czeska firma Rohlik dostrzega możliwości podboju Europy. Startup niedawno zebrał 100 milionów euro, które wykorzysta do ekspansji.
Reklama

Od 3 do 8 krajów

Grupa Rohlik zakończyła udaną rundę finansowania w tym tygodniu: firma zebrała 100 milionów euro i jest obecnie wyceniana na 1 miliard euro. Innymi słowy jest to „jednorożec”. Czeski pure player działa od sześciu lat i obecnie obsługuje około 750 000 klientów na swoim rodzimym rynku, na Węgrzech i w Austrii. W ubiegłym roku Rohlik osiągnął obroty przekraczające 300 milionów euro.

Teraz, gdy zakupy online nabrały rozpędu, firma chce wykorzystać ten impuls do szybkiego rozwoju w Europie. W nadchodzących miesiącach supermarket internetowy planuje rozpocząć działalność w Niemczech – począwszy od Monachium – a następnie w Rumunii, Włoszech, Francji i Hiszpanii. „Dzięki wysokiej penetracji zakupów mobilnych mamy szansę na rewolucję w branży spożywczej w Europie” – powiedział założyciel i dyrektor generalny Tomáš Čupr z The Rohlik Group.

Lokalne zakupy

Rohlik dostarcza artykuły spożywcze do domu klienta w ciągu dwóch godzin. To znacznie szybciej, niż klasyczne supermarkety. Ponadto klienci mogą wybierać spośród ponad 17 000 produktów. 

Gracz online chce dostarczać cotygodniowe zakupy spożywcze, a nie zakupy pod wpływem impulsu. Rohlik kupuje dużą część swojego asortymentu lokalnie, od rolników i rzemieślników. 

Decyzja Rohlika, aby wejść na każdy rynek pod inną nazwą, jest godna uwagi: na Węgrzech nazywa się one Kifli.hu, w Austrii Gurkerl.at, w Niemczech Knuspr.de.

Zapytaliśmy czeską firmę czy zamierza wejść na polski rynek. Czekamy na odpowiedź.

W Polsce jednym z najbardziej znanych e-supermarketów jest Frisco. 

Udział rynkowy Frisco w branży e-grocery wyniósł w 2019 r. 44.2%, rosnąc odpowiednio o 2.6 p.p. rdr. Baza aktywnych klientów na 31.12.2019 wyniosła ok 75,5 tys. (16% wzrost rdr), co odpowiada wielkości 8 tradycyjnych hipermarketów. Za 2020 r. nie mamy jeszcze danych.

W czerwcu 2020 r. Grupa Eurocash sfinalizowała transakcję nabycia Frisco. Za e-sklep zapłacono 132,5 mln zł. Transakcja ostała sfinansowana z kredytu udzielonego przez Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju („EBOiR”) w kwocie stanowiącej w złotych ekwiwalent 50 mln euro.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.