Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Czy Eurocash jest zadowolony z zakupu Frisco?

Minął pierwszy rok pełnej konsolidacji wyników Frisco w Grupie Eurocash. Frisco ma być obecne we wszystkich największych miastach Polski. Czy Grupa jest zadowolona z osiąganych wyników e-sklepu?
Reklama

Grupa Eurocash była strategicznym akcjonariuszem Frisco od 2014 r., z udziałami na poziomie 44% akcji. W grudniu 2019 r. spółka zdecydowała się na zwiększenie zaangażowania we Frisco i nabycie 56% akcji od funduszy MCI. Finalna wartość transakcji wyniosła 132,5 mln zł. 

Transakcja nabycia Frisco S.A. została sfinansowana z kredytu udzielonego przez Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju („EBOiR”) w kwocie stanowiącej w złotych ekwiwalent 50 mln euro. Środki te, poza nabyciem Frisco SA, zostaną wykorzystane również na zarządzanie kapitałem obrotowym w bieżącej działalności operacyjnej Grupy.

Przeczytaj także:

Ponadto, w ramach zmian w strukturze finansowania Grupy, w dniu 19 czerwca 2020 r. Eurocash zawarł umowę o 3-letni kredyt rewolwingowy na łączną kwotę 600 mln zł.

Jakie wyniki teraz osiąga e-commersowy biznes Eurocashu? 

• 6,9 mln zł wzrost sprzedaży Frisco w Q3 2020
• 33.7 mln zł wzrostu sprzedaży w HY 2021
• 103,7 mln zł sprzedaży w HY 2020

A jak wygląda sprzedaż w poszczególnych oddziałach Frisco? W ciągu trzech kwartałów 2021 r. sprzedaż Warszawy to: 179,2 mln zł, Wrocławia 13,8 mln zł, Poznania 1,3 mln zł oraz Krakowa 0,1 mln zł (otwarcie oddziału w III kw. tego roku).

Sprzedaż segmentu Projekty Grupy Eurocash (Frisco i Duży Ben) w trzecim kwartale br. sięgnęła 123 mln zł i była o 22% wyższa niż w analogicznym okresie 2020 r.

f.jpg
f.jpg

 

Pierwszy zysk

Przypomnijmy, że spółka Frisco po raz pierwszy w historii swojej działalności osiągnęła zysk netto w wysokości 0,6 mln zł. Był to wynik za 2020 r. Plany firmy to m.in. poprawa pozycji cenowej, wejście do największych miast w Polsce i poprawa pozycji negocjacyjnej wobec instytucji finansujących. Spółce udało się utrzymać klientów pozyskanych podczas pierwszej fali pandemii w marcu i kwietniu 2020 r. przez cały 2020 r.

Frisco planuje w ciągu najbliższych kilku lat objąć swoim zasięgiem wszystkie największe miasta kraju, gdzie rozwój e-grocery ma największy potencjał.
Wzrost przychodów będzie oparty o:
- rozszerzanie i wzrost lojalności bazy klienckiej – wzrosty zarówno w segmencie B2C, jak i B2B (rozwój dedykowanych ofert) i intensywne działania marketingowe,
- ciągłą poprawę oferty asortymentowej oraz cenowej,
- pracę nad wzmacnianiem wydajności i efektywności logistycznej w celu zminimalizowania kosztu ostatniej mili i możliwości oferowania jeszcze lepszego poziomu dostępności usługi
- pozyskiwanie kolejnych partnerów biznesowych i współpracę w kampaniach marketingowych ze znaczącymi partnerami,
- pracę nad poprawą marży handlowej i negocjacje cenowe z dostawcami,
- rozwój narzędzi i systemów informatycznych w celu zwiększenia sprawności pracy, efektywności komunikacji z dostawcami i lepszej kontroli wykonywanych dostaw

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.