Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Czy zatory płatnicze zepsują sklepom Black Friday?

Aby zebrać zakupowe żniwa, e-handlowcy muszą najpierw zainwestować m.in. w reklamę czy zatowarowanie. W tym roku potężną kulą u nogi mogą okazać się też braki w budżecie sklepów.
Reklama
  • W ubiegłym roku w okresie Black Friday liczba zamówień w e-commerce wzrosła nawet o 154 proc., a średnia wartość transakcji była o połowę wyższa niż podczas zwykłych dni zakupowych.
  • Podczas nadchodzącego Czarnego Piątku sprzedawcy w Polsce zainwestują w działania marketingowe. Tymczasem plany firm może pokrzyżować palący problem zaległości w płatnościach.

 

Każdego roku sklepy przygotowują się do Black Friday. W tym sezonie 76 proc. z nich będzie kusić klientów rabatami, a 44 proc. planuje zaoferować bezpłatną dostawę. Nie brakuje również działań marketingowych – w szczególności długofalowych, takich jak SEM i SEO (70 proc.).
Nie wszystkie sklepy będą jednak miały możliwość zawalczyć o względy klientów w optymalnym stopniu. Jednym z powodów takiej sytuacji są zatory płatnicze.

Pustki w budżecie utrudniają e-sklepom rozwinięcie skrzydeł

Mimo że nieco ponad tydzień przed Czarnym Piątkiem, 17 listopada, obchodzimy Dzień bez Długów, to aktualnie co trzecia firma MŚP czeka na opłatę faktur, które są przynajmniej 2 dni po terminie. Problem dotyczy szczególnie handlu, który ma największe kłopoty ze ściąganiem należności. Zaległości mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw wynoszą w sumie 38 mld zł, co mocno ogranicza handlowcom horyzont inwestycyjny.

Stopy procentowe w górę, kredyty bankowe też

Lukę w budżecie można uzupełnić zewnętrznym finansowaniem. Proces ubiegania się o dodatkowe pieniądze nie zawsze jest jednak prosty. Dodatkowo na możliwościach finansowych przedsiębiorców może odbić się walka z inflacją – mimo że banki przewidują luzowanie wymogów w ostatnim kwartale tego roku, przewidywane podwyżki stóp procentowych mogą znacząco zmieniać warunki umów podpisywanych z instytucjami finansowymi. Zaległe płatności z jednej strony i ryzyko związane z obarczaniem budżetu długiem o nieprzewidywalnej zmienności oprocentowania odstraszają wiele firm od wnioskowania o zewnętrzną pomoc.

W tych warunkach przedsiębiorstwa działające w branży e-commerce są jednak w lepszej sytuacji niż wiele innych. Szansą na wyjście z problemu jest w ich przypadku model revenue-based financing – czyli zastrzyk finansowy, który spłaca się potem w oparciu o realne obroty sklepu. Rosnące stopy procentowe nie odgrywają tutaj większej roli – e-sklep spłaca pożyczkę w swoim tempie, regularnie przekazując przekazując ustalony wcześniej procent od obrotu. 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (2)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.