Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Czym charakteryzuje się polski e-commerce?

W 2022 roku najważniejszym czynnikiem zachęcającym klientów do zakupów online w Polsce była dostępność produktów przez cały dzień (76% klientów) i brak konieczności jeżdżenia do sklepu w celu zrobienia zakupów (73% klientów). Dalej jest nieograniczony czas wyboru (67% klientów), atrakcyjniejsze ceny (65% klientów) oraz możliwość robienia zakupów w godzinach zamknięcia sklepów stacjonarnych (62% klientów).
Reklama

Na podstawie analizy merchants.glopal.com, możemy skategoryzować oraz przyjrzeć się polskiemu rynkowi e-commerce. Podsumowując dane, uzyskamy obraz jak rozwija się segment e-handlu w Polsce. 

Najważniejsze segmenty w polskim e-commerce

Wśród najpopularniejszych produktów kupowanych w e-commerce jest elektronika, bilety, kultura, odzież i sport.

merchants.glopal.com
merchants.glopal.com

Najpopularniejsze platformy w polskim e-commerce

Pierwsze miejsce należy do Allegro.pl – platformy marketplace. Dalej jest Ceneo.pl, porównywarka z branży e-commerce. Następnie Euro.com.pl oraz Mediaexpert – sieci detaliczne oferujące elektronikę użytkową, telewizory i sprzęt RTV, AGD, AGD itp. Na piątym miejscu plasuje się Zalando.pl. To niemiecki sklep internetowy sprzedający głównie obuwie, odzież, zegarki i biżuterię.

merchants.glopal.com
merchants.glopal.com

Zachowania konsumenckie w polskim e-commerce

W 2022 roku najważniejszym czynnikiem zachęcającym klientów do zakupów online w Polsce była dostępność produktów przez cały dzień (76% klientów) i brak konieczności jeżdżenia do sklepu w celu zrobienia zakupów (73% klientów). Dalej jest nieograniczony czas wyboru (67% klientów), atrakcyjniejsze ceny (65% klientów) oraz możliwość robienia zakupów w godzinach zamknięcia sklepów stacjonarnych (62% klientów).

merchants.glopal.com
merchants.glopal.com

Polski sposób płatności

W 2022 r. 36% wszystkich zakupów e-commerce zostało opłaconych przelewem bankowym. Wśród najpopularniejszych metod płatności online w Polsce jest przelew za pośrednictwem usługi płatniczej , przelew tradycyjny i płatność przy odbiorze. Dla klientów ważne jest, aby zapewnić swoim klientom (i potencjalnym) preferowane przez nich metody płatności. W wielu przypadkach, jeśli kupujący online nie mogą znaleźć preferowanych lub zaufanych metod płatności podczas realizacji transakcji, całkowicie porzucają koszyk.

 

 

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum