Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Europejski Kongres Gospodarczy - na żywo

KATOWICE • MCK
20-22 WRZEŚNIA 2021
Reklama

DHL Express testuje w Warszawie elektryczny rower kurierski

Na początku sierpnia br. DHL Express rozwinął swoją naziemną flotę o pierwszy elektryczny rower towarowy i prowadził program pilotażowy w Warszawie. Średnio, podczas jednego dnia pracy rowerowy kurier DHL Express pokonywał w fazie testów 20–25 km.
Reklama
  • Po zakończeniu fazy testów na terenie Warszawy, rowerowi kurierzy będą obsługiwać specjalnie zaprojektowane trasy o zasięgu do 35 km dziennie.
  • W 2022 roku DHL Express planuje wprowadzenie do naziemnej floty kilka kolejnych e-rowerów w innych miastach w Polsce.
  • Elektryfikacja floty, w tym uzupełnienie jej o elektryczny rower kurierski, to jeden z głównych filarów strategii zrównoważonego rozwoju DHL GoGreen.

 

– Testy zaczęliśmy od biurowej części Mokotowa, a aktualnie rozszerzamy trasy o rejon Miasteczka Wilanów. Z uwagi na lokalizację naszego hubu przeładunkowego i dzienne limity kilometrów, które może pokonać rowerowy kurier, w pierwszej kolejności postawiliśmy na dzielnice znajdujące się w bliskiej odległości od naszej siedziby w okolicy Lotniska Chopina. Po zakończeniu fazy testów, rower elektryczny zostanie w Warszawie i będzie wykorzystywany przez kurierów DHL Express na specjalnie wyznaczonej trasie – komentuje Edwin Osiecki, wiceprezes ds. marketingu i sprzedaży w DHL Express Polska.

Kurier rowerowy, podobnie jak inni pracownicy DHL Express, obsługujący trasy pojazdami dostawczymi, posiada swój rejon i dostarcza paczki w obrębie ustalonego obszaru. Aktualnie firma opracowuje dokładne trasy docelowe, których zasięg nie przekroczy 35 km dziennie. Pracownicy DHL Express mają do dyspozycji model DHL Chariot, którego ładowność wynosi 200 kg, a dozwolona waga całkowita z uwzględnieniem kierowcy i ładunku to 500 kg.

DHL Express po zielonej stronie mocy

Uzupełnienie floty DHL Express o rower elektryczny jest kolejnym krokiem w kierunku realizacji strategii GoGreen na rzecz zrównoważonego rozwoju i osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla do 2050 roku.

Strategia środowiskowa DHL polega na zmniejszeniu zużycia energii i paliw przy jednoczesnym zwiększeniu wykorzystania alternatywnych układów napędowych i zrównoważonych paliw.

Elektryfikacja floty to jeden z głównych filarów strategii GoGreen. W kwietniu br. DHL Express zakupił w Europie 100 w pełni elektrycznych samochodów dostawczych, a do 2030 roku planuje powiększyć swoją europejską flotę o ponad 14 tysięcy takich pojazdów. Firma zamówiła też 12 elektrycznych samolotów towarowych „Alice” firmy Eviation, które zostaną przekazane DHL Express do 2024 roku.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.