Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Digitree Group: połowa firm dostrzega wzrost sprzedaży, stosując marketing automation

Kreowanie pozytywnego doświadczenia zakupowego powinno być kluczem dla każdego właściciela e-sklepu. Jak o to zadbać? Znaczącą zmianą będzie personalizacja wiadomości otrzymywanych po złożeniu zamówienia przez konsumenta. Badania pokazują, że maile statusowe są jednymi z najczęściej otwieranych wiadomości i są użytecznym narzędziem do budowania relacji na linii klient-sprzedawca.
Reklama

Automatyzacja wysyłek statusowych była dużym krokiem naprzód w informowaniu konsumentów o stanie ich zamówienia. Potwierdzają to wyniki 18. badania wykorzystania poczty elektronicznej przeprowadzonego przez SARE z Digitree Group – niemal połowa firm dostrzega wzrost sprzedaży dzięki zastosowaniu marketing automation.

Według danych serwisu Apaczka.pl, nawet 85 proc. wiadomości e-mail z powiadomieniami o statusie przesyłki jest otwieranych przez adresatów. Wspomniane wcześniej rezultaty badania wykorzystania poczty elektronicznej przeprowadzonego przez SARE z Digitree Group, pokazują z kolei, że 84 proc. firm wskazuje na email jako główny kanał komunikacji z klientem. Maile są zatem najważniejszym punktem styku klienta z e-sklepem i na ich podstawie kreowana jest opinia konsumenta o sprzedawcy.

Dopasowanie komunikatu do klienta jest możliwe, gdy sklep realizuje dziennie kilkadziesiąt zamówień, ale co zrobić, gdy ich liczba sięga tysięcy dziennie?

Z pomocą przychodzą wyspecjalizowane narzędzia. Jednym z nich jest usługa PRO Brand, oferująca szereg korzyści właścicielom e-sklepów, spośród których jako najważniejsze można wymienić: spersonalizowanie komunikatu, przygotowanie layoutu z wykorzystaniem brandingu sklepu czy stworzenie unikalnej podstrony śledzenia przesyłki, na której klient może sprawdzić status zamówionego towaru.

„Właściciel e-sklepu buduje dzięki niej relację z konsumentem, zwiększa jego zaufanie, co przekłada się na wzrost lojalności ze strony klienta” – mówi Marcin Susmanek, członek zarządu Wolante Investments. 

Personalizacja ma znaczenie

„Klienci nie zawsze wiedzą, jak kontaktować się z e-sklepem, szczególnie na etapie tzw. ostatniej mili. Utrudniony kontakt lub poczucie niedopasowania stylu komunikacji prowadzi do nieufności, a stąd krótka droga do utraty klienta” – mówi Kamil Krzos, dyrektor działu Enterprise w Wolante Investments (właściciel platformy Apaczka.pl). 

Reklama

Inteligentny e-commerce

KATOWICE MCK
25-27 KWIETNIA 2022
WWW.EECPOLAND.EU

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum