Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Dlaczego i co klienci kupują w zagranicznych e-sklepach?

W ostatnich latach zainteresowanie zakupami online rosło w niebywałym tempie, a pandemia koronawirusa tylko ten trend wzmocniła. Konsumenci coraz częściej spoglądają już nie tylko na rodzime sklepy internetowe, ale też i zagraniczne. Jak wynika z raportu eShopWorld, w 2020 roku już 7 na 10 osób zdecydowało się na zakupy za granicą – czytamy na blogu platformy Cinkciarz.pl.
Reklama
  • Na zakupy w zagranicznych sklepach internetowych częściej decydują się mężczyźni niż kobiety i głównie ludzie w młodym wieku.
  • Internautów kusi przede wszystkim szeroki wybór produktów, które mogą być niedostępne w rodzimym kraju. Zachęca ich też wyższa jakość i atrakcyjne ceny.
  • Wśród najczęściej zamawianych za granicą dóbr są ubrania, obuwie i akcesoria. Drugą najchętniej kupowaną kategorią są książki i muzyka, a na trzecim miejscu uplasowała się szeroko rozumiana elektronika.

Kto kupuje za granicą?

Częściej mężczyźni niż kobiety i głównie ludzie w młodym wieku. To oni najchętniej decydują się na zakupy w zagranicznych sklepach internetowych – wynika z raportu „Cross Border eCommerce. Szansa czy zagrożenie?”, przygotowanego przez Pocztę Polską. Wśród Europejczyków kupujących transgranicznie dominuje przedział wiekowy 16-24 (33%), choć gonią go ludzie nieco starsi, z przedziału 25-54 (31,4%).

Najwięcej zamówień zagranicznych w Europie pochodzi z terenów zurbanizowanych, choć towarzyszą im też mieszkańcy przedmieścia i terenów wiejskich. Wśród najchętniej korzystających z cross border e-commerce są obywatele Cypru, Luksemburga i Malty. W praktycznie każdym przedziale wiekowym na zagraniczne zakupy decyduje się tam ponad 85% ankietowanych. Wynika to z faktu, że na terenie tych niewielkich państw brakuje sklepów internetowych, które zdołałyby zaspokoić zakupowe potrzeby mieszkańców. Z tego względu wiele osób zamawia za granicą.

Nie oznacza to jednak, że państwa te są największymi rynkami zbytu dla cross border e-commerce. Udział kupujących transgranicznie i wielkość rynku nie są pojęciami tożsamymi. W niektórych przypadkach jest wręcz przeciwnie – Niemcy są narodem o niewielkim zainteresowaniu zakupami za granicą, ale mimo wszystko ich rynek jest dla zagranicznych sklepów bardzo atrakcyjny.

Szerszy wybór i niższa cena

Dlaczego konsumenci coraz częściej decydują się na zakupy za granicą? Z badań International Post Corporation na grupie osób aktywnie kupujących przez internet wynika, że kusi ich przede wszystkim szeroki wybór produktów, które mogą być niedostępne w rodzimym kraju. Niekiedy zachęca ich też wyższa jakość. 2/3 respondentów wskazuje, że zagraniczne zakupy są dla nich atrakcyjne ze względu na niższą cenę, nawet po doliczeniu ewentualnych podatków i cła.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.