PARTNER PORTALU

Do 2024 r. handel przez aplikacje obejmie 44 proc. całego e-commerce

Autor: EK 24 marca 2021 10:17

Do niedawna zakupy online robiliśmy głównie przez strony internetowe, teraz 85 proc. osób chętniej korzysta z aplikacji niż ze strony mobilnej, a do 2024 r. handel przez aplikacje obejmie 44 proc. całego e-commerce.

Nie ma więc wątpliwości, że firmy powinny zadbać o to, by doświadczenie klienta z płatnością mobilną było jak najlepsze. - Można w ten sposób znacznie zwiększyć konwersję sprzedaży. Estetyczna wizualnie i szybko działająca forma płatności to zdecydowana korzyść dla klienta, a to przekłada się na większe dochody.

Transakcje m-commerce można realizować na dwa sposoby: przez tzw. WebView czyli z przekierowaniem na mobilną stronę, na której dokonuje się płatności lub bezpośrednio przez aplikację. W przypadku WebView strona powinna być jak najlepiej dostosowana do urządzeń mobilnych i wyświetlać się tak, by klient miał wygodny i łatwy dostęp do metod płatności. Wdrożenie płatności przez aplikację zapewnia klientom wygodniejszy i bardziej uporządkowany sposób dokonywania zakupu, co skutkuje mniejszą liczbą porzuconych koszyków.

Apple wprowadził niedawno App Clips, które umożliwiają zobaczenie, jak działa aplikacja zanim ją pobierzemy. Można przypuszczać, że takie rozwiązania oraz tworzenie aplikacji w chmurze (czyli na zewnętrznym serwerze, w związku z czym zajmują minimalną ilość miejsca na urządzeniu) staną się coraz popularniejsze.

Proces logowania się i dokonywania transakcji w aplikacji musi być możliwie szybki i prosty. Dużym ułatwieniem jest identyfikacja biometryczna, np. za pomocą odcisku palca czy rozpoznawania twarzy. Zamiast wpisywania danych wystarczy np. samo dotknięcie. Usprawnieniem procesu zakupowego są też mobilne portfele, takie jak Apple Pay czy Google Pay, które mogą być powiązane z identyfikacją biometryczną.

Wdrożenie płatności mobilnych ułatwiają SDK (Software Development Kit) czyli gotowe biblioteki różnych form płatności. - W Blue Media udostępniamy biblioteki SDK w aplikacjach w systemach iOS lub Android umożliwiając transakcje za pośrednictwem takich form, jak mobilne portfele (Apple Pay, Google Pay), BLIK, szybki przelew oraz karta płatnicza - wymienia Arkadiusz Bulc.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8154

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    5,49

  • Śr

    3,80

  • Min

    2,98

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.