Douglas zwiększa sprzedaż dzięki kanałom online i aplikacjom. Sieć kontynuuje ekspansję

"Dzięki kolejnemu udanemu kwartałowi, widać wyraźnie odporność i przyszłą rentowność naszego modelu biznesowego, nawet w obliczu inflacji i zakłóceń w łańcuchach dostaw" - powiedział Sander van der Laan, dyrektor generalny Douglas Group.

Czytaj więcej
Bawełnianka ze sklepami Douglas, Vive, Deichmann
Duży wzrost sprzedaży w sieci Douglas
Firma Douglas odnotowała imponujący wzrost sprzedaży o 19,3% w okresie od stycznia do marca, kontynuując tym samym pozytywny trend. Skorygowana EBITDA wzrosła o 32,9% rok do roku, osiągając 126,9 mln EUR. Sieć perfumerii zdołała także zredukować stratę netto o 45,3%, osiągając wynik -55,6 mln EUR.
20 proc. wzrost sprzedaży online w sieci Douglas
Firma wyjaśnia, że wraz z rosnącym zapotrzebowaniem na osobiste doradztwo i doświadczenie zakupowe na miejscu, sprzedaż w oddziałach wzrosła o 19,5%.
Równocześnie biznes online odnotował wzrost o 20,0%, stanowiąc ponad jedną trzecią całkowitej sprzedaży. Aplikacja Douglas odegrała istotną rolę w tym wzroście, zwiększając zarówno liczbę zamówień, jak i miesięcznych użytkowników.
W drugim kwartale wszystkie kategorie i segmenty przyczyniły się do wzrostu, a regiony DACHNL i Europa Środkowo-Wschodnia odnotowały najwyższe wskaźniki wzrostu. Firma kontynuuje również ekspansję, otwierając nowe oddziały w różnych krajach, w tym w Słowenii, Belgii, Portugalii i Niemczech, gdzie zwraca szczególną uwagę na młodszą grupę demograficzną.