Dyrektor Allegro na EEC 2018: Dzięki internetowi znikają bariery wejścia na rynek handlu

Jednym z elementów zmian, które dokonują się w handlu jest znikanie barier wejścia na rynek. Teraz każdy może spróbować założyć sklep internetowy. Handel online oferuje wiele udogodnień, np. można zrobić zakupy o dowolnej porze dnia i nocy, jednak trzeba też uważać na pułapki, na które może natrafić klient kupujący w internecie – mówił Jakub Kłoczewiak, Customer Experience Director w firmie Allegro, podczas debaty „Rewolucja w handlu” na EEC 2018.
- Do rewolucji w handlu należy to, że znikają bariery. Kiedyś trzeba było poszukać lokalu, wynająć go, zainwestować w infrastrukturę. Dziś każdy kto chce handlować i ma pomysł na produkt może spróbować dzięki internetowi - mówił Jakub Kłoczewiak.
Jak poinformował, na Allegro nie ma opłaty za wystawienie towaru, a tylko za transakcję. - Allegro działa w internecie, więc nie ma tu problemu skali – można popełniać błędy, otwierać kolejny sklep z nowym pomysłem i nie martwić się, że nie stać nas na czynsz. Przedsiębiorcy z tego korzystają. Mamy bardzo dużo, bo aż 1,7 mln sprzedających. To właśnie dzięki temu, że bariera wejścia jest bardzo niska – trzeba się zarejestrować, ale to jest łatwe, otwieram sklep i zaczynam handel. Moim zdaniem to jest ta rewolucja w handlu, która jest najbardziej zauważalna – mówił dyrektor Allegro.
Jego zdaniem, ważnym elementem jest podejście do wygody zakupów, bo Polacy chcą robić zakupy coraz łatwiej, szybciej i chcą, by były coraz bardziej dostępne. - Chcemy mieć sklepy blisko, chcemy zrobić zakupy wracając z pracy do domu, w czasie jazdy, a nie jadąc za miasto do dużego hipermarketu, jak to było 10-15 lat temu - mówił.
Jak zaznaczył, 20 proc. transakcji na Allegro jest dokonywana w nocy. - Wygoda, oprócz dostawy, która jest fundamentalna, oprócz kanałów płatności, co do których klienci muszą być pewni, że zadziałają i są bezpieczne, to także dowolny moment, w którym te zakupy można zrobić – ocenia przedstawiciel firmy Allegro.
Przeczytaj także:
Podkreślił, że jego firma wprowadza zmiany w sposobie kontaktowania się z klientami. Jeszcze do niedawna z zarządzającymi platformą Allegro można było się skontaktować tylko mailowo. - To jest słaby kontakt, bo jeśli mamy 27 mln klientów, to czasami występują różne problemy. Dlatego wprowadzamy zmiany. Wdrożyliśmy już nowoczesny system CMR, otwieramy nowe kanały kontaktu, np. czat, który na razie testujemy na pewnej grupie klientów. Niemal podwoiliśmy liczbę osób do obsługi klienta, na maile odpowiadamy przeciętnie w dwie godziny. Rozpoczynamy kontakt telefoniczny w systemie, w którym klient zamawia rozmowę, a pracownik do niego oddzwania – wymieniał Jakub Kłoczewiak.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- « POPRZEDNIA
- 1
- 2
- NASTĘPNA »
- 09:00 Czy kariera ma płeć? Kobiety mierzą się ze stereotypami, panowie ze...
- 08:51 Nieurodzaj na nowe firmy
- Wt 20:33 KPRM zaprasza polskie firmy do Europejskiej Koalicji na Rzecz Ekologicznej...
- Wt 18:39 Jak Amazon zmieni układ sił w e-handlu?
- Wt 18:16 Akcja promująca nowy Danone w Żabce zakończona przed czasem
- Wt 18:06 Tymczasowa decyzja UOKiK ws. transakcji Netto-Tesco
- Wt 17:05 31 polskich firm w rankingu najszybciej rozwijających się firm "Financial Times"
- Wt 16:52 Piotr i Paweł w Starym Browarze zlikwidowany
-
Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
-
Vollmart, nowa marka hard dyskontów w Polsce. Co na to Walmart?
-
ZPPHiU: Rząd wspiera galerie handlowe kosztem polskich przedsiębiorców
-
W tym roku Sweet Gallery otworzy w Polsce 180 nowych punktów
-
Zakaz handlu przed Sądem Najwyższym w kontekście "przeważającej działalności"...
-
Amazon: Chcemy wnieść nową jakość
- 1 Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
- 2 SPAR otrzyma do 25 mln euro pożyczki z EBOiR, m.in. na restrukturyzację PiP
- 3 SPAR rusza z kampanią promującą polskich dostawców
- 4 Amazon: Chcemy wnieść nową jakość
- 5 2,5 mld euro sprzedaży Spar Group
- 6 Podatek cukrowy zmienił ceny w sklepach: Podrożała nie tylko cola...
-
Startuje 9. edycja konkursu e-Commerce Polska awards
-
Ostatni dzwonek na Tarczę 2.0. PFR wyjaśnia wątpliwości
-
GieldaRolna.pl: docieraj do odbiorców z sektora rolno-spożywczego
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.