Dyskonty online: uzupełnienie dla sieci FMCG, warunek rozwoju dla non-food

Ostatni rok, na skutek pandemii, przyniósł prawdziwy boom na zakupy w sieci. Czy jednak wszyscy powinni stawiać na sprzedaż internetową? Niekoniecznie. Przyjrzeliśmy się, jak do tego segmentu podchodzą dyskonty w segmencie spożywczym oraz non food.
Z analizy przeprowadzonej przez PwC wynika, że w 2026 r. wartość brutto polskiego rynku handlu e-commerce wyniesie około 162 mld zł. Oznacza to średnioroczny wzrost o 12%. Najszybciej będzie rosła sprzedaż produktów spożywczych oraz z kategorii zdrowie i uroda. Już w 2020 r. kanał online miał 14% udziału w wartości sprzedaży detalicznej w Polsce, na co wpływ miała m.in. pandemia i przyspieszony rozwój platform e-commerce. Przeprowadzone na potrzeby analizy PwC badanie konsumentów pokazuje, że ponad 74% Polaków po zakończeniu pandemii utrzyma poziom zakupów internetowych, a 10% zamierza je nawet zwiększyć.
E-grocery a dyskonty spożywcze
Przeczytaj także:
Wpisując się w ten trend sieci handlowe rozwijają usługi związane z zakupami online, w tym np. click&collect, czy zakupy z dostawą do domu. Wśród nich jest Biedronka.
Sklep internetowy Biedronki działa już we wszystkich stolicach polskich regionów i największych polskich metropoliach. Ogółem zamówienia możemy składać w 31 miastach. Klienci Biedronki mają dostęp online do ponad 2000 produktów. Dostawy są kompletowane przez doświadczonych pracowników sieci i realizowane przez kurierów Glovo.
Przeczytaj także:
Własny e-sklep posiada Lidl, jednak nie oferuje w nim produktów spożywczych. Z kolei sieć Netto, która wkrótce, dzięki przejęciu 301 sklepów Tesco, urośnie skokowo, nie zamierza uruchamiać sprzedaży przez internet.
Wojciech Chromik, menedżer Grant Thornton zwraca uwagę na to, że e-grocery jest ciekawym pomysłem, zwłaszcza na czas pandemii, jednak może wymagać współpracy z partnerem zewnętrznym. Jeśli zaś firma dostarczająca zakupy używa np. kurierów rowerowych, to istnieją ograniczenia co do ciężaru koszyka.
- Nie we wszystkich lokalizacjach usługa jest możliwa do zrealizowania. Na razie obostrzenia z powodu pandemii wciąż istnieją. Trudno powiedzieć, jak sytuacja rozwinie się kiedy wróci normalność. Z drugiej strony duże sieci – takie jak Lidl czy Biedronka z pewnością dysponują zasobami, by rozwijać takie formaty nawet samodzielnie – mówi Wojciech Chromik.
Całość na portalspozywczy.pl


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- Sb 16:02 W bytomskim centrum handlowym powstanie punkt szczepień
- Sb 15:58 TEDi najemcą nyskiej Dekady
- Sb 11:56 Co w e-commerce piszczy? Przypominamy najważniejsze wydarzenia tygodnia
- Sb 11:14 W Warszawie protest przedsiębiorców; policja zatrzymała Pawła Tanajno
- Sb 09:07 W niedzielę sklepy zamknięte
- Sb 08:23 Braki kadrowe w pandemii. Jak z tym problemem radzi sobie Żabka?
- Sb 08:16 Buda: Najniższe podatki dla najbiedniejszych
- Pt 20:27 Pracownicy Amazona w Alabamie przeciw utworzeniu związku zawodowego
-
Sklepy budowlane, meblowe, elektroniczne, sportowe i branża beauty będą...
-
Zwolnienia grupowe w Tesco Polska. Ponad 1200 pracowników na liście
-
Eurocash rozpoczął przegląd opcji strategicznych. Cel - maksymalizacja...
-
Sześć sklepów tygodniowo zmieni szyld z Tesco na Netto
-
PRCH: Nie zgadzamy się na wsparcie najemców z pominięciem wynajmujących
-
Tesco znów zwalnia
- 1 Marta Florczak w zarządzie Lidl Polska. Przechodzi z Auchan
- 2 POHiD: zawieszenie zakazu handlu w niedziele zwiększy wpływy podatkowe
- 3 Zwolnienia grupowe w Tesco Polska. Ponad 1200 pracowników na liście
- 4 Tesco znów zwalnia
- 5 Twardy lockdown? Mogą zamknąć sklepy budowlane i RTV/AGD
- 6 Poseł PiS: Za 350 zł można zrobić zakupy na ... cały miesiąc
-
W styczniu handel dołożył do budżetu państwa ponad 197 mln zł
-
Carrefour w 2021 roku dostał ponad 400 tys. zł w ramach pomocy rekompensującej covid-19
-
Niebawem konsultacje ws. ROP. Przepisy wejdą w życie 1 stycznia 2022 r.
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
-
Max
4,29
-
Śr
3,04
-
Min
1,98
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.