Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Dzieci decydują o tym co kupić w ramach wyprawki

Jak wynika z badania SW Research na zlecenie Empiku, ponad 60% rodziców spodziewa się wydać na zakupy więcej niż rok temu. Co druga osoba planuje przeznaczyć na wyprawkę ponad 500 zł.
Reklama

62% badanych przez SW Research rodziców wyda na wyprawkę szkolną więcej niż rok temu. Co trzeci respondent przeznaczy na zakupy dla jednego dziecka od 301 do 500 zł. Jednocześnie do 29% (o 4 punkty procentowe w porównaniu do poprzedniego roku) wzrósł odsetek rodziców, którzy zamierzają wydać na ten cel od 501 do 700 zł. Co siódmy respondent (14%) jest gotowy na koszt do 1000 zł. Tyle samo osób (14%) planuje zmieścić się w przedziale 101-300 zł.

58% osób deklaruje, że kupi tylko te produkty, które wymagają wymiany. Nieco mniejsza grupa badanych dostrzega potrzebę skompletowania od podstaw całej wyprawki. Spore zakupy czekają także rodziców minimum dwójki dzieci – 45% przyznaje, że może wykorzystać tylko niewielką część dotychczasowej wyprawki starszego dziecka, aby wyposażyć młodsze na nowy rok szkolny.

90% rodziców wybiera produkty do szkoły wspólnie z dziećmi. Niemal co trzeci badany w pierwszej kolejności kieruje się opinią dziecka a aż 60% opiekunów jest w stanie zapłacić więcej za produkt, który podoba się uczniowi. Ważne są trwałość, jakość i funkcjonalność. W siłę rośnie trend eko – ponad 60% Polaków zwraca uwagę na to, czy artykuły szkolne produkowane są w zrównoważony sposób, bez szkody dla środowiska.
Zeszyty i notatniki, długopisy i ołówki, ubrania i obuwie, podręczniki oraz inne przybory piśmiennicze (np. linijka, cyrkiel) – to produkty najczęściej wymieniane na listach zakupowych (powyżej 70% wskazań). W dalszej kolejności rodzice deklarują także potrzebę uzupełnienia wyprawki o pomoce do poszczególnych przedmiotów (powyżej 60% wskazań), np. lektury szkolne. Zakup piórnika czy tornistra deklaruje co druga osoba – odpowiednio 54% i 53%.
– Prawdziwymi hitami tegorocznego sezonu „back to school” w salonach Empik i online są na ten moment plecak z kolekcji Unicorn Magic i piórnik z motywem Space Mission. Klienci mogą wybierać spośród ponad 400 modeli plecaków i pół tysiąca różnych piórników – wskazuje Dorota Rębkowska, menadżerka Działu Art. Pap. w Empiku.
Co trzeci badany planuje wyposażyć ucznia w nowy sprzęt elektroniczny. Aż 58% rodziców zauważyło, że ich dzieci lubią uczyć się, korzystając z komputera czy smartfona. Na platformie Empik.com dużym zainteresowaniem – obok urządzeń mobilnych i laptopów – cieszą się również drukarki, smartwatche i kamery internetowe.

Jak wynika z badania SW Research dla Empiku, ponad połowa (55%) rodziców zamierza w tym roku uzupełnić lub zorganizować od podstaw wyposażenie takiego kącika. Na liście zakupów najczęściej pojawiają się krzesła/siedziska (56%) oraz elementy oświetlenia pokoju (54%). Część opiekunów zamierza także kupić biurko (37%), szafki lub szuflady do przechowywania szkolnych rzeczy (35%). Potwierdzają to dane Empik.com – klienci coraz częściej wyszukują i kupują na platformie elementy wyposażenia.
– Największym zainteresowaniem cieszą się: krzesła gamingowe i dla dzieci, a także biurka i lampki. To niepewność związana z funkcjonowaniem szkoły w dłuższej perspektywie sprawia, że rodzice dostrzegają potrzebę zaaranżowania odpowiedniego miejsca dla ucznia w domu i oddzielenia go od przestrzeni do zabawy i odpoczynku. W tegorocznym badaniu SW Research na zlecenie Empiku 37% z nich przyznało, że zależy im, aby nic nie rozpraszało ich dzieci podczas zdalnych lekcji – podkreśla Emilia Pawlak, dyrektor handlowa Empik.com.

Podobnie jak w ubiegłym roku, prawie połowa rodziców (49%) będzie kompletować wyprawkę, łącząc zakupy w sklepach stacjonarnych i w Internecie. Optymalnym wyborem są więc dla nich marki obecne jednocześnie w kilku kanałach sprzedaży, które dodatkowo oferują możliwość złożenia zamówienia online i odbioru w sklepie.
Badania SW Research dla Empiku pokazują, że co trzecia osoba kupi produkty do szkoły wyłącznie w sklepach w stacjonarnych, a co szósta – tylko na platformach online.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.