Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

E-commerce i handel stacjonarny będą się uzupełniać

Sprzedaż online w Polsce w czasie pandemii bije rekordy. Sieci handlowe reagują na trendy rozwijając nowe modele sprzedaży omnichannelowej oraz zwiększają inwestycje w technologie. Czy cyfrowy sukces pogrąży klasyczne sklepy? Zastanawiali się nad tym paneliści debaty „Jak e-commerce zmienia handel”, która odbyła się podczas XI edycji Property Forum.
Reklama

E-sklepy próbują przenieść do zakupów online doświadczenie klienta z punktu stacjonarnego. Czy to możliwe?
Michał Górski, CEO, Schwitzke Górski uważa, że aktualnie obserwujemy dynamiczny proces nauki po obu stronach barykady.

- Kanały online i offline uczą się od siebie i czerpią z tej nauki korzyści. Projektując doświadczenie klienta w handlu stacjonarnym mamy możliwość wykorzystania wszystkich zmysłów. Mamy ścieżkę zakupową, analizujemy jak na konsumenta wpływa przestrzeń czy sprzedawca. W handlu online występują natomiast inne formy gratyfikacji. Dla mnie największa to konkretna wiedza o klientach, brak anonimowości. Na to się godzimy, by w zamian otrzymać ofertę jak najbardziej dopasowaną do naszych potrzeb. To jest wartość online’u. W internetowej przestrzeni  testujemy różne rozwiązania, m.in. w jaki sposób personalizacja powinna być dopasowana do oczekiwań konsumenta, który przenosi do sieci doświadczenia ze sklepów fizycznych. Pomagają w tym technologie haptyczne (wykorzystujące mechaniczne komunikowanie się z użytkownikami poprzez zmysł dotyku przy użyciu zmieniających się sił, wibracji i ruchów), rozszerzona rzeczywistość, sztuczna inteligencja. Handel fizyczny także próbuje zidentyfikować klientów, by dostarczyć im spersonalizowaną ofertę na różnych etapach ścieżki zakupowej. W jaki sposób to zrobić? Dużo zależy od samej oferty, produktu. Do niech dobieramy odpowiednie technologie. Mocnym trendem może być social shopping, czyli łączenie społeczności połączonych wspólnym doświadczeniem zakupowym, co napędza ruch sprzedaży. Skupienie się na socjalnym aspekcie sprzedaży jest kluczem do sukcesu. Musimy coraz więcej wiedzieć o konsumentach, a potem budować społeczności wokół oferty - mówił ekspert.

Pandemia zmienia konsumentów

Co nowego możemy powiedzieć o potrzebach i nawykach konsumentów po półtora roku doświadczeń pandemicznych? Zdaniem Katarzyny Konkel, CEO Omnisense, Covid stał się pewnego rodzaju cezurą. - Nasze badania przed pandemią pokazywały, że potrzeby konsumentów zasadniczo się nie zmieniają. Covid był więc brzemienny w skutkach, bo wyrwał nas z rutyny, także tej zakupowej. Wcześniej, bez względu na markę, klienci chcieli żeby pomóc im w dokonywaniu wyborów, oczekiwali też inspiracji. W czasie pandemii wielu klientów przekonało się do  kanału online i pozyskało nowe kompetencje zakupowe - oswoili aplikacje, strony internetowe, a także własne lęki, związane z tym, czy przesyłka dojdzie lub czy będą mogli dokonać zwrotu towaru. To zostawiło ślad. Na poziomie emocjonalnym i kompetycyjnym rzesza konsumentów osiągnęła nowy stopień możliwości. Kolejny aspekt tej wyjątkowej sytuacji jest taki, że nauczyliśmy się, że internet może być źródłem przyjemnych emocji, budowania relacji, miejscem, w którym możemy się socjalizować - tłumaczy ekspertka.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.