Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

E-commerce i handel stacjonarny będą się uzupełniać

Sprzedaż online w Polsce w czasie pandemii bije rekordy. Sieci handlowe reagują na trendy rozwijając nowe modele sprzedaży omnichannelowej oraz zwiększają inwestycje w technologie. Czy cyfrowy sukces pogrąży klasyczne sklepy? Zastanawiali się nad tym paneliści debaty „Jak e-commerce zmienia handel”, która odbyła się podczas XI edycji Property Forum.
Reklama

Jej zdaniem doszło również do przedefiniowania wartości. - Dokonała się tzw. value shift - wiemy, że nie musimy już tak pędzić, ale wybieramy model hybrydowy, bo wciąż jesteśmy istotami społecznymi.  Wzmocniły się lokalne relacje, inaczej patrzymy też na ekologię. Nie jest to bez znaczenia dla modeli konsumpcji. Kolejna sprawa to mobilność i zanik zwyczajowych dotychczas praktyk - pracując głównie zdalnie wykonujemy inne czynności, nie mijamy już konkretnych punktów handlowych. W zamian odkryliśmy te, które są bliżej nas, internet, paczkomaty. Zakupy stały się zaplanowane, a czas spędzany w sklepach fizycznych bardziej przewidywalny, co pokazują analizy footfallu w centrach handlowych - dodaje Katarzyna Konkel.

Przewagi handlu stacjonarnego

W 2020 rok kanał internetowy VRG miał 24,3-proc. udział w sprzedaży (w porównaniu z 13,6 proc. rok wcześniej). Jak te proporcje mogą wyglądać w tym roku i kolejnych latach?

Andrzej Jaworski, prezes VRG, wyjaśnia, że firma będzie inwestować w omnichannel i technologie (m.in. wirtualne przymierzalnie i wyszukiwanie przez fotografie), ale przede wszystkim chce zachęcić klientów do odwiedzania stacjonarnych sklepów.

- Jako marka modowa stawiamy na kanał offline. Chcemy, by klienci przychodzili do salonów. Zwiększamy powierzchnię sklepów - tak stało się w przypadku marki Wólczanka, która rośnie także online dzięki pewnemu przebranżowieniu. Oferuje już nie tylko męskie koszule, ale i kolekcje dla kobiet - zarówno do pracy, jak i domu. Strategia się sprawdziła i przełożyła na punkty stacjonarne. Dotychczas sklepy Wólczanki były najmniejsze w naszej grupie, miały ok. 40 mkw. Teraz, na podstawie zachowań klientów, zwiększamy ich powierzchnię do 150 mkw. - mówi Andrzej Jaworski.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.