Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

E-commerce jak rozpędzony pociąg. Gdzie jest końcowa stacja?

Ponad 50 mld zł - taką wartość powinien osiągnąć krajowy rynek e-commerce na koniec tego roku. Jeszcze cztery lata temu, według raportu Statista Digital Market Outlook, krajowy segment e-commerce szacowany był na 30 mld zł, co oznacza, że wkrótce podwoi on swoją wartość. W zgodnej opinii krajowych liderów sprzedaży online, wciąż mamy do czynienia z wczesnym etapem rozwoju e-commerce, dlatego trudno jednoznacznie stwierdzić, gdzie kończą się jego możliwości.
Reklama

– Konsekwentne stawianie na handel w internecie było impulsem i motorem dynamicznego rozwoju naszej firmy. Obecnie blisko połowę naszych obrotów stanowią przychody z e-commerce, które w ciągu najbliższych trzech lat chcemy jeszcze podwoić – powiedziała Janina Karasek, współwłaściciel oraz dyrektor ds. rozwoju w Primavera Parfum, zajmującej się sprzedażą i dystrybucją perfum oraz kosmetyków. 

Do wyścigu o klienta w sieci stają również duzi gracze rynkowi, którzy do niedawna działali wyłącznie w kanałach offline. Badania przeprowadzone przez Forrester Research potwierdzają rosnący wpływ internetu na zakupy w kanałach tradycyjnych. Mowa o tzw. efekcie ROPO (Research Online, Purchase Offline), polegającym na poszukiwaniu informacji o produkcie w internecie, a następnie jego zakupie w sklepie stacjonarnym. W 2015 roku 37% wszystkich zakupów było inspirowanych internetowym środowiskiem. W ciągu kolejnych dwóch lat odsetek ten wzrósł do 42%. Dziś perspektywa przekroczenia ponad połowy wszystkich zakupów popartych wcześniejszym researchem w sieci jest bardzo bliska (prognozowane 53% w 2021 roku). Flagowym przykładem tego zjawiska jest największa na świecie platforma zakupowa – Amazon. Z ich własnych badań, które objęły zasięgiem teren: Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Francji oraz Niemiec wynika, że ponad połowa kupujących (51%) w kanale tradycyjnym poszukuje inspiracji bądź porównań cen produktu (zanim go znajdzie we właściwym sklepie) właśnie poprzez Amazona. Z kolei aż 72% internautów używa go przed podjęciem bezpośredniej decyzji zakupowej.

Skala rozwoju e-commerce definiowana jest nie tylko jego wartością, ale także nowymi graczami rynkowymi. Jak podaje agencja Bisnode, na przestrzeni tylko pięciu lat ogólna liczba sklepów internetowych wzrosła o ponad 1/3. Jeszcze w 2013 roku swoje produkty w internecie oferowało blisko 21,1 tys. polskich sklepów. Natomiast w 2018 roku polski internauta mógł wybrać z oferty już ponad 29 tys. Rocznie pojawia się blisko 8-9 tys. nowych sklepów, co wynika z relatywnie niskich kosztów ich uruchomienia.

Wzrost całej branży nie przekłada się jednak na wzrosty wszystkich sklepów. Sukces rynkowy zarezerwowany jest dla nielicznych, którzy podążają za dynamicznie zmieniającymi się trendami. Dla wielu konsumentów telefon to podstawowe narzędzie pracy. Przeglądanie za jego pomocą sklepów internetowych czy robienie zakupów stało się czymś naturalnym, wymuszając na wielu sklepach wdrożenie reguł responsywności (tzn. dostosowanie się do wymogów urządzeń mobilnych). Sprawne zamówienie produktu to tylko połowa sukcesu. Chcąc w pełni zadowolić klientów trzeba zadbać o szybkie i wygodne dostarczenie przesyłki. Pojawiające się wpadki i opóźnienia mogą rzutować na wizerunek firm i skutkować odpływem klientów. Krótki czas dostarczenia produktu jest bez wątpienia jednym z ważniejszych elementów budowania przewagi konkurencyjnej.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.