PARTNER PORTALU

E-commerce potrzebuje 28 mln mkw. dodatkowej powierzchni logistycznej

Autor: MW, dlahandlu.pl 20 lipca 2021 10:11

E-commerce potrzebuje 28 mln mkw. dodatkowej powierzchni logistycznej Magazyny powstają w naszym kraju na potęgę. Obecnie w budowie znajduje się 2,5 mln mkw. , fot. Shutterstock

Sprzedaż e-commerce w Europie w latach 2020-2025 wzrośnie o 298 mld dolarów. To wygeneruje zapotrzebowanie na dodatkowe ok. 28 mln mkw. powierzchni logistycznej – wynika z szacunków CBRE.

  • Polska w europejskim wyścigu e-commerce wypada bardzo dobrze. Rośnie udział sprzedaży internetowej, która do 2025 roku obejmie nawet do 20% całkowitego wolumenu. Wyprzedzimy tym samym m.in. Szwecję, Francję czy Hiszpanię gdzie ten udział będzie mniejszy. Magazyny powstają w naszym kraju na potęgę. Obecnie w budowie znajduje się 2,5 mln mkw. 
  • W ciągu ostatnich pięciu lat całkowita sprzedaż e-commerce w Europie wzrosła o 150%, przy czym sprzedaż online urosła z 7% całego rynku w 2015 roku do 13% w 2020 roku.

- Handel elektroniczny stale rósł na przestrzeni ostatnich lat, ale takiego przyspieszenia jak w pandemii nie mieliśmy nigdy wcześniej. Zmieniły się nawyki zakupowe, co pociągnęło za sobą silny wzrost aktywności e-commerce. Przełożyło się to w sposób naturalny na rekordowe wyniki nieruchomości logistycznych. Co więcej, tak długo, jak baza konsumentów będzie się powiększać, ten sektor będzie się rozwijał i notował kolejne świetne wyniki. Widzimy też silny trend związany z inwestowaniem w poprawę łańcucha dostaw i wdrażaniem nowoczesnych technologii, co dodatkowo napędza rozwój tego sektora – mówi Beata Hryniewska, szefowa Działu Powierzchni Magazynowych i Logistyki w CBRE.

Polska jednym z liderów rozwoju e-commerce

Rynek europejski jest stosunkowo spolaryzowany pod względem penetracji e-commerce. Są takie kraje jak Wielka Brytania czy Holandia, gdzie rozwój handlu elektronicznego jest bardzo dynamiczny. Natomiast takie rynki jak Portugalia, Włochy czy Hiszpania są mniej ugruntowane. Co różni te państwa? Eksperci CBRE wskazali czynniki, które determinują tempo wzrostu handlu elektronicznego. Do najważniejszych należą m.in. populacja zamieszkująca miasta, zatrudnienie w usługach, kompetencje cyfrowe społeczeństwa, popularność płatności zdalnych, dominujący gracz na rynku e-commerce czy infrastruktura transportowa. Na podstawie tych czynników oszacowano, jak w latach 2020-2025 wpłyną one na rozwój handlu elektronicznego w poszczególnych krajach.





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9074
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.