PARTNERZY PORTALU

E-commerce stanowi już niemal połowę przychodów polskich marek modowych

Autor: pr 26 maja 2020 10:13

E-commerce stanowi już niemal połowę przychodów polskich marek modowych fot. shutterstock

Polskie sieci odzieżowe od kilku lat zgodnie deklarują, że mają w planach rozwój e-commerce. Najlepsi gracze co roku podwajają przychody z tego kanału. Eksperci są zgodni, że w dotkniętym pandemią 2020 roku padną rekordy. Czy to wystarczy, by odzieżowe marki przetrwały kryzys?

Stały wzrost przychodów ze sprzedaży internetowej w odzieżówkach to efekt zwiększonej popularności zakupów online oraz wprowadzenia niedziel niehandlowych, ale też wynik ciągłych inwestycji w ten kanał. Polskie spółki systematycznie wchodzą na kolejne zagraniczne e-rynki, inwestują również w logistykę oraz marketing. Lepszą sytuację mają podmioty, które na rynku internetowym działają od lat. Niestety większość marek ma jeszcze na na tym polu wiele do nadrobienia.
- Poziom strat jest oczywiście zależny od przyjętej przez firmy strategii sprzedaży. Podmioty, które miały do tej pory dobrze funkcjonujący kanał online, odczują straty najmniej, te które stawiały tylko na retail - analogicznie największe. Długofalowo najlepiej funkcjonować będą marki, które zarządzają dwoma kanałami i umiejętnie potrafią je ze sobą łączyć. Każdy z kanałów ma swoje plusy i minusy i każda z firm musi umiejętnie balansować ich korzyściami i wadami - radzi Marcin Ochnik. - W online nie płacimy za czynsze i kanał jest bardziej odporny na takie sytuacje, z jaką mamy teraz do czynienia. Należy jednak pamiętać, że online to dużo wyższe koszty IT i prowadzenia marketingu - dodaje.
Eksperci prognozują, że sukces kanału e-commerce zwabi do niego nie tylko więcej klientów, ale też podmiotów. A przez to wybić się będzie trudniej. Globalne statystyki mówią o bardzo dobrych wynikach dla e-commerce w 2019 r. Polska wpisuje się w ten trend. Według danych amerykańskiego Departamentu Handlu udział e-commerce w całkowitej sprzedaży detalicznej stale rośnie i wyniósł w ubiegłym roku 16 proc. A portal CCInsight podaje, że wzrost przychodów online sprzedawców detalicznych w USA wzrósł o 68 proc. (r/r) od połowy kwietnia, przekraczając wcześniejszy szczyt 49 proc. z początku stycznia.
- Wiele z naszych rodzimych marek modowych nie dobiło jednak pod tym względem nawet do 10 proc. Dużo ugrali ci, którzy zainwestowali w e-commerce w poprzednich latach. Koronawirus dramatycznie uszczuplił wydatki na inwestycje w tym roku, wiele firm już wstrzymało planowane wcześniej działania. Jednak ten, kto zainwestuje w kanał online teraz, gdy jest jeszcze kawałek rynku do zagarnięcia, skorzysta. Ci, którzy się spóźnią i będą chcieli uszczknąć dla siebie kawałek e-commercowego tortu, gdy w internetowym retailu zrobi się już tłoczno, będą musieli za to zapłacić dużo więcej - zauważa Bartosz Górecki z merce.com.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • kimli 2020-05-27 14:13:14

    W innych krajach sprzedaż internetowa stanowi jeszcze większa część całej sprzedaży. U nas to się dopiero rozwija dlatego firmy mające w ofercie sprzedaż ecommerce są w dobrej pozycji wyjściowej.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10850
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    3,99

  • Śr

    2,40

  • Min

    0,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.