PARTNER PORTALU

E-commerce to ponad 28 proc. sprzedaży LPP

Autor: MK 29 kwietnia 2021 11:18

E-commerce to ponad 28 proc. sprzedaży LPP 99 proc. wzrosty z e-commerce w ostatnim kwartale minionego roku nie zrównoważyły 23 proc. spadku sprzedaży LPP; fot. materiały prasowe

Przychody polskiego producenta odzieży w roku obrotowym 2020/21 wyniosły 7,8 mld zł i były niższe r/r o prawie 15 proc.  To pierwszy w historii LPP rok, w którym w każdym kwartale sprzedaż z zagranicy była wyższa od krajowej.

W roku 2020/21 wartość eksportu stanowiła ponad 56 proc. wszystkich przychodów Grupy.

Gdańska spółka zrealizowała roczny plan 2 mld zł wpływów z e-commerce, co oznacza, że w minionym roku obrotowym przychody z tego kanału stanowiły już ponad 28 proc. całej sprzedaży. 

Spadek przychodów niższy od spodziewanego i pozytywne efekty działań wzmacniających model sprzedaży wielokanałowej, pozwoliły spółce na powrót do planów inwestycyjnych.  
Miniony, bezprecedensowy rok upłynął na rynku pod znakiem pandemii i wielu wyzwań, zwłaszcza w branży odzieżowej. Jednak dzięki elastycznemu podejściu do nowej rzeczywistości, wzmocnieniu operacji w kanale e-commerce, usprawnieniom w logistyce i aktywnemu podążaniu za oczekiwaniami klientów, LPP zakończyło rok obrotowy 2020/21 z lepszym wynikiem niż pierwotnie przewidywano. Przychody spółki za ostatni kwartał wyniosły ponad 2 mld zł, natomiast w ujęciu rocznym całkowita sprzedaż osiągnęła ponad 7,8  mld zł i była niższa r/r o 15 proc. Grupa po raz pierwszy w historii zanotowała stratę netto na poziomie 190 mln zł. 

Lekcja przetrwania

- Ubiegły rok dał nam solidną lekcję przetrwania. Dzięki poduszce finansowej i wdrożeniu projektów odpowiadających na sytuację rynkową, poradziliśmy sobie z najtrudniejszym okresem w naszej historii. W pierwszym półroczu, nie wiedząc co przyniesie kolejny dzień, weszliśmy w tryb kryzysowy wprowadzając ścisłą dyscyplinę kosztową, aby utrzymać płynność finansową firmy. Ten czas pokazał nam, że w nowej rzeczywistości musimy być gotowi na różne scenariusze. Obserwując wyniki sprzedaży w maju, czerwcu i lipcu, zdecydowaliśmy o odblokowaniu w kolejnych miesiącach inwestycji i wdrożeniu projektów kluczowych dla przyszłości spółki. Z tego też względu od drugiej połowy roku koncentrowaliśmy się na rozwoju w obszarze logistyki i e-commerce, aby sprostać dynamicznym wzrostom w handlu internetowym – komentuje Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu LPP. 

E-commerce próbuje ratować sprzedaż

Ostatni rok dla gdańskiej spółki był okresem intensywnych wzrostów w e-commerce. Wyniki sprzedaży online w całym 2020/21 roku stanowiły już ponad 28 proc. przychodów Grupy. Najwyższe wpływy z tego kanału w wysokości prawie 780 mln zł zanotowano w ostatnim kwartale roku, w którym sprzedaż internetowa stanowiła rekordowe 37,2 proc. przychodów Grupy. 







BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9874
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    2,80

  • Śr

    1,86

  • Min

    1,57

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.