PARTNERZY PORTALU

E-commerce to ponad 28 proc. sprzedaży LPP

Autor: MK 29 kwietnia 2021 11:18

E-commerce to ponad 28 proc. sprzedaży LPP 99 proc. wzrosty z e-commerce w ostatnim kwartale minionego roku nie zrównoważyły 23 proc. spadku sprzedaży LPP; fot. materiały prasowe

Przychody polskiego producenta odzieży w roku obrotowym 2020/21 wyniosły 7,8 mld zł i były niższe r/r o prawie 15 proc.  To pierwszy w historii LPP rok, w którym w każdym kwartale sprzedaż z zagranicy była wyższa od krajowej.

- W ubiegłym roku wszystkie nasze marki generowały więcej przychodów z zagranicy niż z kraju. W ostatnim kwartale również po raz pierwszy udział Polski w przychodach Grupy spadł poniżej 40 proc. W regionach, w których rozwijamy naszą sieć logistyczną, obserwujemy korzystne wyniki sprzedażowe, czego przykładem są choćby przychody zanotowane w czwartym kwartale w Rumunii. Utrzymujące się zainteresowanie naszą ofertą widoczne było także w Serbii czy Bośni i Hercegowinie. W tym czasie notowaliśmy też podwojenie sprzedaży w sklepie paneuropejskim – mówi wiceprezes zarządu LPP. – Co ważne, pomimo malejącego udziału Polski w sprzedaży całej Grupy, obserwujemy zależność pomiędzy naszymi wynikami finansowymi, a czasowymi lockdownami w Polsce. W sytuacji, w której doświadczamy okresowych zamknięć salonów stacjonarnych za granicą, ale krajowe pozostają nadal otwarte, jesteśmy w stanie nadrobić zagraniczną stratę i realizować swoje plany sprzedażowe. Jednak, kiedy sytuacja jest odwrotna i musimy zamknąć salony w kraju, zdecydowanie trudniej wypracować nam te cele. Świadczy to o tym, że Polska jest nadal motorem napędowym naszej sprzedaży, a sklepy stacjonarne odgrywają istotną rolę w przychodach firmy – dodaje.  

LPP utrzymało płynność finansową, dlatego inwestycje w ostatnim kwartale były wyższe i wyniosły prawie 300 mln zł. Rozpoczęto w tym czasie planowaną budowę Centrum Dystrybucyjnego w Brześciu Kujawskim i kontynuowano rozwój sieci handlowej, której powierzchnia w ubiegłym roku wzrosła o prawie 17 proc. r/r. Sfinalizowano również pierwszy etap rozwoju kompleksu Fashion Lab podwajając tym samym powierzchnię biurową w Gdańsku. Spółka zdecydowała także o powiększeniu powierzchni magazynowej e-commerce w Rosji i Rumunii.

- Pomimo zakończenia minionego roku ze stratą netto na poziomie 190 mln zł wierzymy, że jesteśmy przygotowani na wciąż niepewną sytuację na rynku. Prognozujemy, że 2021/22 rok przyniesie nam dalszy wzrost sprzedaży online. Liczymy na przekroczenie w tym kanale 2,8 mld zł przychodów. Ponadto spodziewamy się, że po zakończeniu pandemii na rynku będziemy mieli do czynienia ze zjawiskiem tzw. odkładanego popytu. Wyraźnie widać to po każdorazowym znoszeniu lockdownów, kiedy klienci chętnie powracają do sklepów stacjonarnych. Zakładamy zatem optymistyczny wariant rynkowy powrotu do normalności, choć rozumianej w odmienny niż wcześniej sposób – mówi Przemysław Lutkiewicz. - W nowej rzeczywistości handlowej kluczowe znaczenie mają sprawne procesy logistyczne i digitalizacja, dlatego w ramach wzmacniania sprzedaży wielokanałowej będziemy rozwijać powierzchnię handlową i inwestować w te obszary. Niezmiennie skupimy się na dostosowywaniu oferty do dzisiejszych potrzeb konsumentów. Budżet przeznaczony na działania rozwojowe w 2021/22 roku to 1,1 mld zł – dodaje.

Nowe rynki







BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10775
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    3,49

  • Śr

    3,10

  • Min

    1,66

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.