Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

E-konsumentom przeszkadzają: brak darmowej dostawy oraz nieekologiczne opakowania

8 na 10 klientów rynku e-commerce dostrzega problemy z dostawą. Zwykle jest to brak darmowej dostawy i zwrotu, którą wskazuje niemal jedna piąta badanych, ale internauci wskazują także na aspekt ekologiczny – wynika z raportu Mobile Institute i Izby Gospodarki Elektronicznej.
Reklama

Według raportu Co (u)gryzie e-commerce, jedna czwarta e-konsumentów zwraca uwagę na stosowanie przez sklepy nieekologicznych form opakowań (przede wszystkim badani, którzy bardzo często kupują online), bądź brak opcji wyboru dostawy ekologicznej (wszystko w jednej paczce, nawet jeśli miałoby to wydłużyć termin dostawy). W kontekście ekologii najbardziej rażące dla konsumentów jest stosowanie przez e-sklepy opakowań zbyt dużych w stosunku do zawartości, a także foliowych wypełniaczy.

W kontekście problemów z dostawą, internauci zwracają także uwagę na brak opcji śledzenia przesyłki (częściej kobiety), niewygodny wybór paczkomatów lub innych punktów odbioru (przede wszystkim często e-kupujący) i brak opcji zapakowania produktu na prezent. Ten ostatni aspekt jest szczególnie istotny dla przedstawicieli pokolenia Z (26% wskazań w tej grupie badanych).

Opracowanie powstało na podstawie badania zrealizowanego przez Mobile Institute na grupie 2754 internautów. Badanie zostało przeprowadzone z wykorzystaniem metody CAWI (Computer-Assisted Web Interview) - responsywnych ankiet elektronicznych emitowanych na stronach www oraz w wysyłce mailowej. Dane zebrano w lutym 2021 roku.

1.jpg
1.jpg

Reklama

Inteligentny e-commerce

KATOWICE MCK
25-27 KWIETNIA 2022
WWW.EECPOLAND.EU

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum