Reklama
Partnerzy serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

e-point: Teraz jest najlepszy czas na ekspansję na rynki europejskie

Według danych Eurostatu w 2018 roku aż 87 proc. obywateli UE korzystało z internetu, a z tej grupy 69 proc. dokonało tam zakupów. W efekcie e-konsumenci stanowią już 60 proc. mieszkańców krajów Wspólnoty, a co trzecia osoba w Unii kupuje poza krajem zamieszkania. Zdaniem firmy technologicznej e-point, obecna faza rozwoju e-commerce w Europie to najlepszy czas na podjęcie decyzji o ekspansji na rynki europejskie.
Reklama

W swoim najnowszym e-booku - „Jak zbudować międzynarodową platformę e-commerce?” - e-point wyjaśnia, jak zrealizować plan ekspansji w Europie przez e-commerce w najbardziej efektywny kosztowo sposób i dzieli się swoim „know how”.

- Własna platforma B2C lub B2B, posiadająca jeden rdzeń logiczny i transakcyjny, który można adaptować do potrzeb poszczególnych rynków, to dla średnich i dużych firm znacznie bardziej opłacalne rozwiązanie niż sprzedaż przez globalne platformy handlowe, jak Amazon czy Ebay, które pobierają znaczącą prowizję i w większości nie zapewniają koniecznego dostosowania do specyficznych potrzeb danej firmy – mówi Justyna Skorupska, ekspertka ds. e-commerce z e-point SA. – Korzystniejszym rozwiązaniem jest posiadanie własnej platformy e-commerce, której stworzenie jest znacznie tańsze niż fizyczna rozbudowa sieci sprzedaży w danych kraju.

Ekspansji przez e-commerce sprzyjają także regulacje prawne, które zostały niedawno przyjęte przez UE. Są to np. przepisy ułatwiające transgraniczne dostawy przesyłek, a także te zabraniające geoblokowania. W kwietniu 2019 r. zakończyły się również prace nad dyrektywami dotyczącymi treści cyfrowych i sprzedaży towarów, których celem jest zapewnienie jednolitych zasad umownych dotyczących zakupu towarów i treści cyfrowych online.

e-point wymienia w swojej publikacji kluczowe korzyści dla biznesu z posiadania własnej, międzynarodowej platformy e-commerce:

• niższe kosztów ekspansji w porównaniu do tradycyjnej rozbudowy sieci sprzedaży,
• krótszy czas wprowadzania innowacji i produktów,
• łatwość dostosowania e-sklepu do potrzeb konkretnego rynku z jednoczesnym wykorzystaniem globalnych doświadczeń firmy,
• wsparcie transgranicznych scenariuszy sprzedażowych.

Duża część publikacji jest poświęcona takim elementom tworzenia międzynarodowej platformy e-commerce, jak wyzwania związane z doborem właściwej architektury platformy, rola systemów klasy PIM w międzynarodowym e-commerce oraz kwestia wielojęzyczności platformy. Dodatkowo e-book opisuje wiele prawnych aspektów międzynarodowego e-commerce oraz prezentuje przykłady firm, które uczyniły z własnych rozwiązań e-commerce fundament ekspansji w Europie.

Jednym z takich przykładów jest amerykańska korporacja Amway, która rozpoczęła pracę nad wdrożeniem jednolitego rozwiązanie e-commerce w Europie Wschodniej już w 2006 roku. Rozwiązanie to zostało z czasem wykorzystane także w krajach Europy Zachodniej.
- Platforma umożliwiła Amwayowi stosowanie ciekawej strategii, która polega na włączaniu nowego kraju najpierw w sprzedaż e-commerce i testowaniu w ten sposób zainteresowania rynku ofertą firmy”– wyjaśnia Paweł Zabrowski, Project Director w e-point SA. – Dopiero, kiedy testy te wypadają pozytywnie, Amway rozbudowuje fizyczną obecność na nowym rynku.
Z kolei case study Inter Cars to przykład polskiej firmy, z której platformy B2B e-commerce korzystają pracownicy warsztatów z 9 krajów, a docelowo platforma zostanie wdrożona we wszystkich 18 krajach, w których operuje Inter Cars.
- Na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, gdzie funkcjonuje Grupa Inter Cars, od lat obserwujemy wzrosty sprzedaży realizowanej przy wykorzystaniu naszych rozwiązań e-commerce. Na niektórych rynkach ich udział sięga już 80-90 proc. – mówi cytowany w publikacji Tomasz Skórski, Digital Products Development i Architecture Manager w Inter Cars.

Reklama

Inteligentny e-commerce

KATOWICE MCK
25-27 KWIETNIA 2022
WWW.EECPOLAND.EU

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.